A Kantar piackutató cég közzétette az amerikai médiapiacra a a járvány miatti gazdasági visszaesés okozta csapás mértékét: ennek alapján az első félévben 19,1 százalékkal csökkent a hirdetők médiaköltése 2019 azonos időszakához képest – olvasható a Kreatív oldalán.
A reklámszakmai lapnak eljuttatott exkluzív jelentés szerint a legnagyobb visszaesés – ahogy az persze várható is volt – a második negyedévben történt,
áprilisban 34,1, májusban 31,6, míg júniusban 30,2 százalékos volt a csökkenés.
Számszerűsítve, 2019 második negyedévében még összesen 40,6 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők, ez 2020 Q2-ben 32 százalékkal volt kevesebb, összesen 27,8 milliárd dollár.
Nem meglepő, hogy a leginkább érintett szektorok a légiközlekedés, a turizmus és a vendéglátás voltak,
ezek kombinált összköltése több mint 50 százalékkal csökkent (2019 első félévében 4,1 milliárd, idén mindössze 1,9 milliárd dollár).
Egyedül a háztartási termékek piacán nőtt a reklámköltés 12,3 százalékkal az első félévben, vélhetően azért, mert az otthon ragadt, illetve home office-ban dolgozó emberek több tisztítószert, wc-papírt stb. is vásároltak hazulra, a Procter & Gamble pl. 9,2 százalékkal költött többet idén, mint tavaly, de az e-commerce drasztikus előretörése is azt eredményezte,
hogy az Amazon 14,8 százalékkal növelte büdzséjét 2020-ban.
Médiatípusokra bontva (lásd a táblázatot) az látszik, hogy minden kategória visszaesett 2019-hez képest.
A legnagyobb cspást nem a közterület,
A hagyományos online hirdetési eszközök (search, display, video) terén 18,7 százalékos a csökkenés, míg a tévé esetében 16,5 százalékos, de nominálisan itt volt a legnagyobb a visszaesés, mivel itt volt a legmagasabb a bázis.
Ha csak a második negyedévet vizsgáljuk, a visszaesés még markánsabb, és itt a fenti sorrendek is átalakulnak (a legnagyobb veszteségeket tekintve).