Magyar gazdaság

Ingyenes alkalmazás segít elkerülni a tumultust a plázákban

Két hazai cég ingyenes, online platformon tette közzé a budapesti és Pest megyei plázák látogatottsági adatait.

Két hazai cég egy ingyenesen használható, online platformon tette közzé a budapesti és Pest megyei plázák, hipermarketek és bevásárlóparkok látogatottsági adatait, ezzel segítve a vírus elleni védekezést – ismertette György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium(ITM) államtitkára.

A plázák zsúfoltságát mutató LocSight szolgáltatás rávilágít arra, hogy az adatalapú innovációnak nemcsak az ország versenyképességében, de az emberek mindennapi életének megóvásában is nagy jelentősége van

- fejtette ki György László.

Az alkalmazás segítségével az állampolgárok fontos információkhoz juthatnak, amelyek az egészségük megóvását is szolgálják. Így a járvány megfékezésében is fontos szerepet kap az applikáció, ráadásul a vállalkozások biztonságosabb működése hozzájárul a munkahelyek megőrzéséhez – mondta el az államtitkár.

Fotó: VG.hu

A jelen pillanatban Európában egyedülálló kereskedelmi térinformatikai szolgáltatás mobiltelefonról is használható. Felülete kifejezetten kezelőbarát, mindössze ki kell választani a kereskedelmi egységet.

Az ekkor megjelenő táblázat színezése megmutatja, hogy a hét egyes napjain és óráiban mekkora az adott bevásárlóközpont forgalma, ráadásul naponta frissítik a telefonos applikációt.

Az alkalmazással bárki megtervezheti vásárlása időpontját, elkerülve a legzsúfoltabb órákat.

Ha csak egy adott időpont felel meg a vásárlásra, megkereshető az a bevásárlóközpont, amely a vásárlóhoz közel van és a legkevésbé telített az adott időszakban. A felület használatával így lerövidíthető az adott áruházban töltött idő és jelentősen csökkenthető a koronavírus-fertőzés kockázata is.

app alkalmazás Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) látogatottság pláza
Kapcsolódó cikkek