Magyar gazdaság

Kilencezresre ugrott a flotta nagysága

A Merca­rius Flottakezelőnél a saját szervizhálózat és a stabil ügyfélkör miatt nem volt szükség elbocsátásokra és bércsökkentésre tavaly, sőt a 80 fős létszám az év végére 120 fősre bővült.

A járványhelyzet ellenére erős évet zárt a Mercarius Flottakezelő Kft., amely de­cemberre csaknem akkora profitot ért el, mint 2019-ben, és megvalósította év eleji célját is: ötezerről kilencezerre növelte a flottáját alkotó gépjárművek számát

– mondta a Világgazdaságnak Rónai-Horst László, a cég ügyvezető igazgatója.

Kiemelte, hogy a kft.-nek saját szervizhálózata van, az autókat főállású alkalmazottakkal, nagyrészt önerőből üzemeltetik, így nagyon kis részben függnek a külső szolgáltatók helyzetétől.

Az is hozzájárult a tavalyi sikerhez, hogy ügyfeleik egy része közfeladatot lát el, ezért folyamatosan igényt tart a flottakezelésre. Koleszár Róbert, a Mercarius másik ügyvezető igazgatója közölte, hogy a kollégák egészségének védelmében a szervizekbe és az irodába is beszerezték a megfelelő védőfelszereléseket, és rotációs rendszert alakítottak ki a munkafolyamatok során, hogy minimalizálják az érintkezések számát.

Ezt segíti például a hozom-viszem szolgáltatás is, amikor az autót a Mercarius munkatársai viszik a szervizbe szezonális gumicserére, átvizsgálásra.

Fotó: Nagy Norbert/Fejér Megyei Hírlap

A cégnél az említett saját szervizhálózatnak és a stabil ügyfélkörnek köszönhetően a rendkívüli helyzet bevezetése óta nem volt szükség elbocsátásokra, de még a bérek csökkentésére sem. Sőt, a tavaly januári 80 fős munkaerő-állomány az év végére 120 fősre bővült.

A járvány idején tovább erősödött az igény a tisztán elektromos és alternatív meghajtású járművekre, az ilyen autók évről évre nagyobb teret kapnak városi kisautóként vagy a háztartások második járműveként. A Mercarius vezetői szerint azonban az infrastruktúra, a rövid hatótáv és a magas vételár miatt nem valószínű, hogy a közeljövőben az e-autók teljesen kiszorítanák a hagyományosakat. Így az ideális vállalati flotta kialakításánál továbbra is a felhasználói szokások és a felhasználás területe határozza meg, hogy ki melyik meghajtási formát választja.

A vállalatok profitorientáltsága miatt a legtöbben a hagyományos meghajtású típusok használatára voksolnak, hiszen alacsonyabb a bekerülési költségük és tervezhetőbb a működtetésük.

A másik érdekes változás az autó­tulajdonlással kapcsolatos felfogásban tapasztalható: sokáig a szabadság jelképének számított a saját autó, de az elmúlt években kezd háttérbe szorulni ez a gondolkodás is. Általában a fiatalabb generáció véli úgy, hogy tulajdonosnak lenni időigényes, ráadásul kötöttségekkel és költségekkel is jár. Ezért és az új autók drágulása miatt

a fiatalok körében egyre népszerűbbek a közösségi autómegosztó szolgáltatások, a flottapiacon pedig előtérbe kerültek a kedvezőbb ár-érték arányú és rugalmasabb tartós bérleti konstrukciók.

A járványhelyzet a Mercarius sok tervét átalakította, több fejlesztés viszont előtérbe került, például a nagy fokú digitalizáció a szolgáltatások és az üzleti működés terén.

Továbbra is fontos számunkra a személyes kapcsolattartás, de azokon a területeken, amelyek nem feltétlenül igényelnek személyes ügyfélkapcsolatot, a digitális átállás kulcsfontosságú, hiszen jelentősen megkönnyítheti a munkafolyamatainkat

– hangsúlyozta Koleszár Róbert. Az idei terv az ügyfélkör bővítése mellett a digitális átállás, az év végéig szeretnék digitalizálni a flottakezelésnek azokat a részeit, amelyek nem igényelnek közvetlen ügyfélkapcsolatot.

Mercarius Flottakezelő bővülés szervizhálózat
Kapcsolódó cikkek