Magyar gazdaság

Kilométeres sorok a cseh-német határon

A beutazási korlátozások miatt ismét leállhatnak az autógyárak.

Jelentős fennakadásokat okozhat hamarosan az ellátási láncokban, elsősorban az autóiparban a vasárnap életbe lépett német beutazási tilalom és határellenőrzés, amely az ausztriai Tirol tartomány mellett Csehországot érint. A tartomány és a közép-európai ország is a fertőzési gócponttá vált a koronavírus dél-afrikai mutációja miatt, ez késztette a döntésre a berlini kormányt. A dpa német hírügynökség jelentése szerint

hétfő reggelre több kilométer hosszú kocsisorok torlódtak fel a határhoz vezető cseh utakon, a Prágát és Drezdát összekötő E55-os autópályán egészen Usti nad Labemig álltak a kamionok, a Nürnbergbe vezető E50-esen pedig húsz kilométeresre nőtt a dugó.

Mindez annak ellenére történt, hogy a belépési tilalom nem vonatkozik a kulcsfontosságú munkát végzőkre, így a teherautó sofőrökre sem. Viszont nekik is az interneten kell regisztrálniuk, és rendelkezniük kell 48 óránál nem régebbi negatív vírusteszttel.

Fotó: Matthias Balk / MTI/AP/DPA

A Cseh Köztársaság létfontosságú szerepet játszik sok német vállalat ellátási láncában,

az autógyártók érdekvédelmi szövetsége azonnal arra figyelmeztetett, hogy a korlátozások következtében a tavaly tavaszihoz hasonlóan ismét leállhat a termelés.

A BMW és a Volkswagen érintett elsősorban, az előbbi a dingolfingi üzemében – Európa legnagyobb autógyárában – sok cseh munkavállalót is foglalkoztat. A vállalat egységei hétfőn még a megszokott módon termeltek, mert a szóvivőjük szerint elegendő alkatrészt halmoztak fel. A Bloombergnek arra a kérdésére azonban nem válaszolt, hogy a héten számítanak-e alkatrészhiányra és leállásra. Egy-előre a Volkswagen sem jelzett ellátási problémát, ami újabb komoly fejfájást jelentene a német autógyárak számára a globális félvezetőhiány után.

koronavírus német autóipar határellenőrzés beutazási tilalom ellátási láncok
Kapcsolódó cikkek