Magyar gazdaság

Szegényebb lehet Budapest egy kerékpáros stadionnal

A kormány a hazai pályakerékpáros edzőcsarnokok létrejöttének támogatásáról még 2018-ban döntött.

Azzal, hogy egy múlt pénteki kormányhatározat megerősítette a debreceni velodrom megvalósulását, és arról rendelkezett, hogy a korábban a fővárosba tervezett versenykerékpár-stadion terveit módosítsák úgy, hogy az illeszkedjen a helyi elképzelésekbe, megkérdőjeleződött egy hasonló budapesti létesítmény sorsa. A fejlesztésre rálátó forrásaink emlékeztettek arra a kormányzati ígéretre, amely szerint a városvezetés akarata nélkül nem indul el központi beruházás Budapesten.

Márpedig a fővárosi velodrom ügyében 2019 óta nincs előrelépés. Ugyanakkor a városháza kezdeményezésére megvizsgálhatják a projektet.

Az említett kormányhatározat, amely február 19-én jelent meg, kimondta a debreceni velodrom előkészítéséről szóló 2020. nyári és a Kemény Ferenc sportlétesítmény-fejlesztési programhoz kötődő 2016. decemberi kormányhatározatok módosítását. A beruházás előkészítésére a Budapest Fejlesztési Központ Zrt.-t jelölte ki (mivel ez a szervezet rendelkezik a tervezői szerződéssel) a debreceni önkormányzat, a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) szakmai közreműködésével.

Fotó: VG

A kormány a hazai pályakerékpáros-edzőcsarnokok létrejöttének támogatásáról még 2018-ban döntött. Ez azért volt indokolt, mert addigra a fővárosi Millenáris velodrom teljesen lepusztult.

A sportolók azóta is jellemzően Bécsbe járnak edzeni jelentős bérleti díj fejében.

Az új budapesti létesítményt eredetileg az Óbudai Gázgyár területére tervezték, és a budapesti olimpiai pályázat visszavonását követően sem került le a napirendről.

A terület rekultivációja azonban horribilis összeget és hosszadalmas munkálatokat feltételezett.

Az edzőcsarnok-fejlesztési programban Debrecenbe – részben a széles utánpótlásbázis miatt – mindig is terveztek velodromot, azonban idővel a létesítményfejlesztési javaslatban egy első kategóriájú versenyek megtartására alkalmas, multifunkcionális csarnok megépítését tűzték ki célul.

Ebből viszont az országban nincs szükség egynél többre, tekintettel az üzemeltetés fenntarthatóságára.

Az MKSZ lapunkkal ennek kapcsán azt közölte, hogy a kerékpársport egyik alappillére a megfelelő infrastruktúra kialakítása, és hiánypótló elem, hogy egy vagy több velodrom létesüljön az országban.

Ezért különösen örülünk a debreceni létesítménynek, ha pedig bárhol az országban újabb edző- vagy versenypályák épülhetnek majd, azzal tovább folytatódik a hazai kerékpársport fejlődése.

Akárhogy alakul is, Budapest nem marad teljesen fehér folt a kerékpársport szempontjából: az MKSZ információi szerint a Vuelta Kft. beruházásában zajlik egy mobil velodrom megvalósítása.

Budapest Debrecen kerékpár MKSZ velodrom
Kapcsolódó cikkek