I smét megugrott az iskolásoknak összeállított menü – a Sulidő – forgalma az intézménybezárások hatására a Teletálnál. A hazai piacvezető ételszállítónál most is a tavaly tavaszihoz hasonlóan csoportosultak át a főbb szállítási területek, a futárok az irodaházak helyett egyre nagyobb számban a lakóövezetekbe indulnak hétköznap reggelenként.
az összetételükből pedig az tűnik ki, hogy egyre többen fizetnek be ebédre az otthon maradt gyerekeknek is.
A harmadik hullám megérkezése megdobta a forgalmat, de az óvodák és iskolák múlt heti bezárása óta még kevés idő telt el ahhoz, hogy a korábbi hullámok során tapasztaltaktól kirajzolódjanak az esetleges eltérések a fogyasztói reakciókról
– közölte a Világgazdasággal Bondor Tamás, a Teletál Ételfutár Kft. marketingvezetője. Úgy tűnik, a home office most kisebb arányú, mint az éppen egy éve kezdődött karantén idején.
Tavaly, az első ebédrendelési pánik nyomán felpörgött forgalom a nyári szünetben szokásos 30 százalékos visszaesést összességében jól kompenzálta, így nem esett vissza a cég rendelésállománya, sőt, nyáron és ősszel is sokan maradtak a hétköznapi ebédrendelők között. Mindennek következtében az őszi forgalom éves összehasonlításban 25 százalékkal haladta meg az előző évi bázist – tájékoztatott a Teletál illetékese.
de a 2020-as forgalomról egyelőre csak annyit közöltek, hogy várakozáson felüli évet zártak, és a nyári forgalom is meghaladta a korábbiakat.
A fogyasztói kosár értéke a Teletálnál hetente öt-nyolcezer forint, a kétfogásos menü ára egy hétre 4450 forintról indul, a háromfogásos 6950 forint. A hazai lakosság kimondottan szereti a levest, így nem csak a sulimenü népszerűsége nőtt, hanem az összes többié is.
Az elmúlt évtizedben sok cég belekóstolt az ebédpiaci tortába. Bár most sok étterem rákényszerül a spontán döntésekre épülő azonnali házhoz szállításra, az előrendelésekre épülő ételszállítás hosszabb távú, időigényes műfaj. A járvány nyomán megnövekedett kereslet a korábbinál jóval nagyobb kínálattal találkozik. Bondor Tamás szerint a piaci tortán minden korábbinál többen osztoznak.
A helyzet szülte forgalomnövekedésből – a Teletál vezetőségének reményei szerint – hosszú távon is tud profitálni a cég, ha azok, akik a kialakult helyzet miatt kezdtek el tőlük rendelni, hűségesek maradnak.
Akik rájöttek, hogy a szolgáltatásért alig kell többet fizetniük annál, mintha maguk főznének, cserébe változatosan étkezhetnek, ráadásul hetente órákat spórolnak a bevásárlás és a konyhai munka elhagyásával, várhatóan elköteleződnek majd, és rájuk épülhet a további, tartós növekedés. Erre minden szempontból igyekszik felkészülni a társaság, amely az utóbbi húsz évben folyamatosan és fokozatosan építette fel gyártói és kiszállítói bázisát.
A Világgazdaság megkereste kérdéseivel a Cityfoodot és az Interfoodot is, de nem kapott választ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.