A 2020 és 2025 közötti időszakban évente átlagosan 23 százalékkal nő majd a világon előállított adatok mennyisége – derül ki az IDC előrejelzéséből. A kutatócég elemzése szerint
a múlt évben a Covid-járvánnyal összefüggésben ugrásszerű bővülés volt az adattermelésben, összesen 64,2 zettabyte-nyi (1 zettabyte: 1000 milliárd gigabyte) adatot hoztak létre vagy másoltak le a világon.
Ugyanakkor a tavaly létrejött adatok mindössze 2 százalékát mentették el, a többi vagy fogyasztás céljából létrehozott, illetve sokszorosított információ volt, vagy egy átmeneti idő után felülírták más adatokkal.
A társaság prognózisa szerint a következő öt évben kétszer annyi adatot hoz létre az emberiség, mint amennyit a digitális tárolási lehetőségek megjelenése óta generált.
Az IDC DataSphere kutatása szerint az IoT-adatok (a videokamera-rendszerek által előállított információmennyiség nélkül) volumene nő majd a leggyorsabban, míg a második leggyorsabban bővülő szegmens a közösségi médiában keletkező adatoké lesz. A tanulmány szerint a felhőben létrehozott adatok mennyisége ugyan nem nő olyan gyorsan, mint a felhőben tároltaké, de még így is dinamikusabb lesz a bővülés ezen a területen, mint a globális átlag. Az elemzés egyik legérdekesebb megállapítása pedig az, hogy
a vállalatok által létrehozott adatmennyiség kétszer gyorsabban nő majd, mint a fogyasztók által termelt,
ezt a kutatócég azzal magyarázza, hogy az üzleti szektorban tömegesen terjed a felhőalapú megoldásokra történő átállás mind a tárolásban, mind az adatok fogyasztásában.
Az IDC a StorageSphere jelentésében azt is megvizsgálta, hogyan állunk a tárolási kapacitással. A cég adatai szerint ezen a területen is folyamatos bővülés várható a következő években, ám ennek üteme elmarad az adatmennyiség esetében várt tempótól.
A szakértők évente átlagosan 19,2 százalékos fejlődéssel számolnak a tárolási kapacitásban, ami egyébként a múlt évben globálisan 6,7 zettabyte volt. Ez azt jelenti, hogy évről évre kevesebbet mentünk majd el a keletkező adatokból.
A kutatócég szakértői úgy vélik, hogy éppen az ellenkezőjét kellene tennünk, amit három érvvel támasztottak alá. Először is, az adatok kulcsfontosságúak bármelyik szervezet számára a digitális ellenálló képesség megteremtéséhez. Másodszor, a digitális transzformációt megvalósító vállalatok az adatokat arra használhatják, hogy új és innovatív megoldásokat dolgozzanak ki. A harmadik érv pedig az, hogy a cégeknek figyelemmel kell kísérniük alkalmazottaik, partnereik és ügyfeleik viselkedését, hogy fenntartsák a bizalom és az empátia magas szintjét, amely biztosítja a fogyasztók elégedettségét és hűségét, ehhez pedig adatokra van szükség.