Magyar gazdaság

Duplájára nőtt az online vásárlás Magyarországon

A magyarok tizenkét százaléka heti szinten vásárol az interneten keresztül.

Két év alatt hatról tizenkét százalékra nőtt a legalább hetente online vásárló magyarok aránya – közölte szerdán a Reacty Digital.

A társaság ezerfős márciusi reprezentatív kutatása szerint

az online vásárlók elsősorban a kényelem, illetve a házhoz szállítási lehetőség miatt vásárolnak az interneten.

Hozzátették, hogy a kedvezőbb ár befolyásoló hatása az utóbbi években egyre inkább csökkenni látszik.

Az elmúlt egy évben leginkább ruházati terméket (39 százalék), háztartási gépeket (38 százalék) egészségügyi termékeket (34 százalék), mobiltelefonokat és kiegészítőket (33 százalék) vettek online. A szolgáltatások közül a különféle előfizetések (26 százalék), a szállásfoglalás (26 százalék) és a biztosítások (22 százalék) voltak a legnépszerűbbek.

A közlemény kitért arra is, hogy egy átlagos online vásárló három különböző felületről tájékozódik rendelés előtt,

a vásárláskor a legfontosabb számukra a magyar nyelvű weboldal, a részletes termékleírás, a képek és az ár feltüntetése.

A felmérés szerint az elmúlt egy évben az online vásárlók negyedével fordult elő, hogy megrendeltek egy terméket, de végül elálltak a vásárlástól. Legtöbben minőségi kifogás miatt, vagy azért tették ezt, mert nem felelt meg elvárásuknak (24-24 százalék).

A mögöttünk hagyott esztendőben az online vásárlók küzel felével előfordult már, hogy azért nem rendelt meg valamit, mert nem talált számára megfelelő fizetési módot. A nem megfelelő szállítási módok miatt azonban kevesebben (40 százalék) álltak el a vásárlástól.

Fotó: Shutterstock

Az interneten vásárlók egyharmada már legalább egyszer, egyötödük pedig az elmúlt egy évben is rendelt már élelmiszert az interneten.

Számukra a legfontosabb szempont a kiszállítás időpontjának megválasztása, emellett lényeges az ár is.

A Reacty Digital közleménye kihangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány hatására tavaly jelentősen nőtt az inkább készpénzmentes fizetési módokat preferálók aránya. Akik legalább hetente vásárolnak online, azok átlag feletti mértékben ragaszkodnak a készpénzmentes fizetési módokhoz, míg a csak évente online rendelők az átlagnál jobban preferálják a készpénzt.

Külföldi webshopból az elmúlt egy évben az online vásárlók 43 százaléka rendelt, főként mobiltelefont és kiegészítőket (37 százalék), valamint ruhákat (29 százalék).

Elsősorban az alacsonyabb ár és a Magyarországon nem kapható termékek miatt választották ezeket a felületeket,

de a külföldről is vásárolók közel fele inkább a magyar webáruházakat preferálja a közlemény szerint.

online vásárlás webshop internet házhozszállítás készpénzmentes fizetés
Kapcsolódó cikkek