Magyar gazdaság

Még többet fogunk online vásárolni

A könyvről mondták a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt.

Az emberek 54 százaléka ugyanolyan gyakorisággal, majdnem 40 százaléka pedig gyakrabban fog online vásárolni az idén a tavalyi rekordévhez képest – derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési élmény riportból.

A jelentés szerint a 18–39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netről, de a járvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobb mértékben a webes vásárlók aránya (39 százalékkal).

A megkérdezettek

5 százaléka

vezetés közben is rendelt már

Több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a koronavírusos helyzet alatt kezdtek el online vásárolni – hívták fel a figyelmet –, ilyenek az élelmiszerek, a ruhaneműk vagy a háztartási tisztítószerek.

A könyvről mondták a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt.

Fotó: Shutterstock

A kutatásban azt is mérték, hogy az online vásárlást milyen helyzetben bonyolítják le az emberek.

Kiderült: a megkérdezettek majd­nem 60 százaléka vásárolt már ágyból, 52 százaléka tévézés közben, míg munkahelyen munkaidőben 45 százalék intézett már digitális vásárlást. Közel minden ötödik honfitársunk rendelt már a vécén ücsörögve, továbbá a megkérdezettek 5 százaléka életveszélyes helyzetben – például biciklizés vagy vezetés közben – is vásárolt már online.

Hatalmasra híztak az e-kereskedelmi óriások

A lista élén több, mint bruttó 130 milliárd forintos online forgalommal, az immár közös, magyar központú cégcsoportként működő eMAG-Extreme Digital végzett.

 

MasterCard könyv digitális Fizetési Élmény Riport online kereskedelem bankkártya vásárlás
Kapcsolódó cikkek