A koronavírus-járvány ellenére is sikerrel zárta az idei év első harmadát a CIB Lízing: az új kihelyezések értéke 12 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi, és 25 százalékkal a 2019 első négy hónapjában regisztrált volument – közölte a társaság. A pénzügyi szolgáltató ezzel az utóbbi öt év messze legerősebb első négy hónapját zárta.
A bővülésben meghatározó szerepet játszott, hogy a kis- és középvállalkozó ügyfeleknél csaknem 20, a kisvállalati partnereknél pedig közel 45 százalékkal emelkedett az új szerződések összege egy év alatt. Az átlagnál is jobban teljesített a nagyhaszonjármű-terület, amelynél a szerződéses összeg csaknem 40 százalékkal nőtt éves összevetésben, továbbá az agrárgép-finanszírozás, ahol csaknem megduplázódtak a kihelyezések.
A bővülésben jelentős tényező a Magyar Nemzeti Bank Növekedési hitelprogramja (NHP) is: a jegybanki program keretében kihelyezett beruházási célú források összege ugyanis január és április között majdnem 65 százalékkal nőtt 2020 azonos időszakához képest. A közlemény szerint a CIB Lízing ezenfelül márciusban közel 13, áprilisban pedig 18 százalékot közelítő piaci részesedést ért el az NHP-hoz kapcsolódó, beruházási célú lízingfinanszírozásban, és a kisvállalatoknak történő új, beruházási célú kihelyezések több mint 20 százalékát mondhatta magáénak.
Az április végéig tartó egy évben portfóliójának a mérete csaknem 12 százalékkal emelkedett, 2019 első negyedévéhez képest pedig 35 százalékkal. Ez azt is jelenti, hogy az új kihelyezések növekedése és a törlesztési moratórium hatására sikerült megfordítani az állományban a közel nyolcéves csökkenő trendet.
„Az idei első négyhavi eredményekből is egyértelműen kitűnik, hogy helyes döntésnek bizonyult a társaság stratégiájának 2019. tavaszi újragondolása. Ennek lényege, hogy erősen építünk a CIB Bank tőkeerejére és keresztértékesítési lehetőségeire, miközben gyorsan és rugalmasan kínálunk az ügyfeleinknek komplex, teljes körű finanszírozási megoldásokat” – mondta az eredményeket értékelve Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója.
A kihelyezés volumene
12
százalékkal nőtt
egy év alatt
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.