Szegmenseket tekintve továbbra is a B-SUV a legnépszerűbb 22,49 százalékos piaci résszel, a második helyen a C-Alsó-közép áll 21,16 százalékkal, a harmadik pedig a C-SUV 16 százalékos piaci részesedéssel. Idén a január-júliusi időszakban összesen több mint 35 ezer SUV-t helyeztek forgalomba Magyarországon. Erősödik a szegmens iránti kereslet, és a gyártók reagáltak is erre, már nagyon széles a kínálat és alsó-közép kategóriában is elérhető sok modell. Az SUV-k fogyasztása azonban 5-10 százalékkal magasabb, mint az azonos kategóriájú alacsonyabb modelleké, miközben az unió szabályozás a károsanyag-kibocsátás csökkentésére törekszik.
Összességében kevesebb autót helyeztek forgalomba idén júliusban, mint egy hónappal, illetve egy évvel korábban - utóbbihoz viszonyítva 12,3 százalékos a lemaradás.
Tavaly a július jelentette a járvány első hulláma utáni lendület csúcsát, amikor 12047 személyautót helyeztek forgalomba, és csak a november-december volt ennél is jobb. Idén júliusban csak 10568 új autó került a magyar utakra, míg júniusban 11361.