Idén július eleje és augusztus közepe között a Extreme Digitalnál dupla akkora forgalmat generált a tanszerek és egyéb iskolai kiegészítők eladása, mint tavaly nyáron. A műszaki, elektronikai termékekben erős hibrid kereskedőnél legnagyobb számban a füzeteket, írószereket, kiegészítőket (hegyező, körző, vonalzó, radír), víz- és temperafestékeket rendelték a vásárlók.

Fotó: Vajda János / Miskolcfotó

Ezzel szemben az általános termékkategóriákat kínáló eMAG-nál ugyanebben az időszakban csaknem megháromszorozódott a tanszerek és iskolai felszerelések forgalma. Az eMAG-nál a háti-/tornazsákok, a filctollak és a füzetek voltak a legnépszerűbb iskolakezdési termékek.

 

200 ezres laptopokat kaphattak a gyerekek

Mindkét márka esetében bruttó 203 ezer forintos átlagáron vásároltak notebookot július eleje és augusztus közepe között a vásárlók. A legkeresettebb az Acer noteszgépe az Extreme Digitalnál és az eMAG-nál is, a második legnépszerűbb modell nyáron viszont egy közel 380 ezer forintos Apple MacBook Air és a Huawei nemrég megjelent, szupervékony Matebookja volt. A top tíz termék között van Lenovo és az Asus több modellje is.

Táblagépből az Extreme Digitalnál drágább modellek fogytak idén nyáron: bruttó 71 ezer forintot költöttek ezekre, míg az eMAG-vásárlók egy kicsivel kevesebbet, bruttó 58 ezret hagytak a kasszánál. Mindkét márka esetében az androidos Samsung és Lenovo tabletek a legnépszerűbbek, az Apple iPadek részesedése az eMAG-nál 10 százalék körüli, az Extreme Digital esetében néhány százalékkal magasabb.

 

Újként megjelent a Navon

Az Extreme Digital esetében a top 5 okostelefon mindegyike a Xiaomi és a Samsung androidos készülékei közül került ki, míg az eMAG eladási toplistáján a két gyártó mellé a Navon márkájú készülékek is felkerültek.

A legtöbb online tanszerrendelés Pest, Győr-Moson-Sopron és Hajdú-Bihar megyéből érkezett az Extreme Digitalhoz, míg az eMAG esetében Pest, Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye került a top háromba.

Fotó: Imaginechina via AFP

Ennél érdekesebb, hogy míg az Extreme Digitalnál a tanszerek 47 százalékát kérték házhoz szállítással, addig az eMAG-os vásárlók 60 százaléka cselekedett hasonlóan. A bolti személyes átvétel az Extreme Digital vásárlói körében volt erősebb (19 százalék) az eMAG-ügyfelek durván feleennyien (10) választották ezt az opciót. Az eMAG easyboxos vagy az egyéb csomagponti átvétel mellett nagyjából azonos arányban döntöttek az ügyfelek mindkét márkánál: 34 százalékban az Extreme Digital, 30-ban az eMAG esetében.