BUX 42,978.09
0.00%
BUMIX 3,930.18
0.00%
CETOP20 1,992.73
0.00%
OTP 10,295
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,450
0.00%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OPUS 186.6
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,872
0.00%
DELTA 39.85
0.00%
ALTEO 2,380
0.00%
0.00%
EHEP 1,780
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
NUTEX 11.65
0.00%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Visszatértek a drogériákba a vásárlók

A drogériákban a vásárlók a legnagyobb értékben a testápoláshoz köthető termékeket keresik.

Újra kezd magára találni a magyar drogériapiac.

A pandémia okozta pánikvásárlások vesztesei között szerepeltek a drogériák tavaly, hiszen a fogyasztók a vegyi árukat inkább az élelmiszert is árusító üzletekben vették meg. Ám a szektor a tavaly tavaszi 1 százalékpontos részesedéscsökkenést az év elejére ledolgozta, és az év közepére már túl is szárnyalta a korábbi szintet

– mondta a VG-nek Kovács Gergely, a NielsenIQ ügyfélkapcsolati vezetője.

A drogériák a gyorsan forgó fogyasztási cikkek teljes magyarországi piacának 9 százalékát, míg a vegyi áruk forgalmának 41 százalékát tették ki értékbeni eladások tekintetében a tavaly júliustól 2021 júniusáig tartó periódusban. A NielsenIQ által vizsgált időszakban a nemzetközi láncokban és a magyarországi láncokhoz tartozó, valamint a független üzletekben 7 százalékkal több vegyi árut vásároltak a fogyasztók. A drogériák növekedését kizárólag a diszkontcsatorna tudta felülmúlni, amely mind az élelmiszer, mind pedig a vegyi áru tekintetében erőteljesen növekedett az elmúlt időszakban.

Fotó: Róka László

A NielsenIQ adatai szerint a drogériákban a vásárlók a legnagyobb mennyiségben a finomkozmetikai, elsősorban a testápoláshoz köthető termékeket keresték, mint például a tusfürdőket vagy a különböző kozmetikai termékeket, ugyanakkor a pelenka és a mosószer is népszerűnek bizonyult. Ennek ellenére a kisebb háztartási, valamint tisztítószerek forgalma nőtt a legdinamikusabban az előző évhez képest. Abszolút, értékbeni növekedésben viszonylag vegyes kép rajzolódik ki: elsősorban a nehéz vegyi áruk kategóriái – mint a mosószer, öblítő vagy mosogatószer – erősödtek meg, de az arcápoláshoz köthető termékek forgalma is megugrott.

A dm online forgalma a pandémia ideje alatt jelentősen megnőtt: a magyarországi webshop forgalma többszörösére nőtt a járvány kitörése után

– mondta a VG-nek Hittner Krisztina, a dm PR- és ügyfélszolgálati csoportvezetője. A kosárérték folyamatosan nő, a megrendelések száma pedig megduplázódott a pandémia előtti szinthez képest. A legtöbben a háztartási papírárukat és tisztítószereket vásárolták, majd a higiéniai termékek, a gyógytermékek és a vitaminok iránt nőtt meg a kereslet. A lezárások időszakában pedig a kozmetikai és fodrászszolgálatásokhoz kapcsolódó eszközöket vették a legtöbben.

A Magyarországon 2800 főt foglalkoztató drogéria a tavalyi üzleti évet (2019. október 1. – 2020. szeptember 30.) közel 122 milliárd forintos forgalommal zárta. A 262 boltot fenntartó drogérialánc az elmúlt időszakban az üzleteit még frekventáltabb helyre költöztette, és felújításokba kezdett.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek