BUX 52,838.78
-0.05%
BUMIX 4,172.22
-0.14%
CETOP20 2,408.27
-1.65%
OTP 17,980
+0.73%
KPACK 7,300
-2.67%
0.00%
-3.23%
+1.04%
-0.40%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,565
+1.62%
RABA 1,340
+0.37%
0.00%
+0.60%
-0.88%
+1.98%
OPUS 203.5
-3.10%
-7.50%
-0.96%
-5.03%
-0.60%
OTT1 149.2
0.00%
-1.30%
MOL 2,728
-0.80%
-1.67%
ALTEO 2,120
0.00%
-15.25%
+1.67%
EHEP 1,495
-0.99%
0.00%
-0.85%
MKB 1,972
0.00%
-2.87%
+0.97%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
0.00%
-2.83%
+1.63%
-5.13%
0.00%
+3.12%
NUTEX 14.24
-2.86%
GOPD 12,300
-0.81%
OXOTH 4,500
-1.75%
-1.52%
NAP 1,130
-4.07%
+1.47%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Tejfogyasztást növelő kampány indul

A jelenlegi, tejegyenértékben számolva 170 kilogrammos fejenkénti éves tejfogyasztás növelését célozza a tejfogyasztás népszerűsítését célzó kampány. Az EU-átlag 200 kilogramm fölötti, mint ahogyan 20-30 éve a hazai fogyasztás is elérte ezt a szintet.

A tejtermelés és -feldolgozás alapvető, kiemelten fontos része a magyar mezőgazdaságnak és élelmiszeriparnak, az agrártárca pedig nagy erőket mozgósít azért, hogy az ágazat stabilan működjön

– mondta a kampány nyitóeseményén Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacokért felelős helyettes államtitkára. Az agrárigazgatás azonban csak egy tényező a tejpiac normál rendjének fenntartásában, az igazi munkát az ágazati szereplők, és az őket szervező Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács végzi – mondta, hozzátéve, hogy a terméktanács mindezt sikeresen teszi, ami a tejágazat stabilitásából a járványhelyzet miatti korlátozások idején, és most, az alapanyagok drasztikus mértékű drágulása idején is jól tapasztalható, illetve tapasztalható volt.

Fotó: Balogh Zoltán

Maga a kampány november 2-án kezdődik és egész hónapban tart 

– mondta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. A tejfogyasztás népszerűsítésének szükségességét pedig a tej egészséges táplálék mivolta mellett azzal is magyarázta, hogy a magyar mezőgazdaság kobocsátási oldalon nagyon sikeres, de a hazai termelők akkor érezhetiok magukat biztonságban, ha a belpiaci fogyasztás magas.

Ez már a nyolcadik ilyen kampány, és meg is figyelhető a hazai tejfogyasztás emelkedése, de a cél az, hogy elérjék a néhány évtizeddel ezelőtti szintet – mondta Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója. Utalt arra, hogy a növényi alapanyagokból készült tejimitátumok komoly konkurenciát jelentenek, ezért is fontos a fogyasztók tájékoztatása, mert például nincs mindenki tisztában azzal, hogy laktóz-intolerancia esetén sem kell növényi itallal pótolnia a tejet, elérhető ugyanis a piacon ilyen esetben is fogyasztható valódi tej. 

A hazai fogyasztás szerkezetéről elmondta, hogy folyadéktejben kevésbé vagyunk lemaradva az uniós átlagtól – ami nálunk évi 60, az EU-ban 65-70 liter –, a tejtermékeknél viszont nagy a lemaradás: sajtból a magyar fogyasztás körülbelül a fele, vajból pedig a harmada az uniósnak.

Kapcsolódó cikkek