A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kívül a követező 5-8 évben 4-5 nemzetközi repülőtér épülhet meg Magyarországon, lesz egy tucatnyi olyan légikikötő is, amely az üzleti forgalom lebonyolítására lesz alkalmas

– mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára a Kelet-európai Intermodális Konferencián. 

Fotó: Balaton József / MTI / MTVA

Kiemelte, az infrastruktúra-fejlesztési terv a kormány asztalán van, amelynek része egy átfogó repülőtér-fejlesztési stratégia. Fontos, hogy minden jelentősebb magyarországi város elérhető legyen üzleti repülőgéppel. Soha nem volt még olyan év, mint a tavalyi, amikor 1435 piaci beruházás kapott jelentős állami támogatást. 

Nagyjából egy egységnyi állami támogatáshoz három egységnyi piaci hozzájárulás érkezett. 2020-ban összesen 1683 milliárd forint beruházási értékre 474 milliárdnyi költségvetési támogatás jutott

– tájékoztatott a parlamenti államtitkár.

A vízi közlekedés fejlesztésével kapcsolatban elmondta, mostanában nem sok minden történt ezen a területen, ezt el kell ismerni, de a folyóink lehetőségének a kihasználása még előttünk áll. A közúti közlekedésre kitérve megjegyezte, tíz évvel ezelőtt három olyan autópálya volt, amely elérte az országhatárokat, ma pedig hét sztráda vezet a magyar határig, és a következő években további fejlesztések várhatók.

A vasúti beruházások sem állnak meg, utalt a záhonyi fejlesztésekre. Kiemelte, a vasúti szektorban egy kereskedelmi fejlesztés valósul meg, amelynek keretében a Kínából érkező árut szeretnék eljuttatni Magyarországon keresztül Nyugat-Európába. A beruházások egy évtizedes közép-európai lemaradást pótolhatnak. Hangsúlyozta, az East-West Gate terminálon10 kilométernyi új vasúti sínt fektettek le a hozzá tartozó fejlesztési terület pedig 140 hektárra tehető.