Kiírta a közbeszerzést a dél-balatoni vasútállomások felújítására a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - derül ki az európai uniós közbeszerzési értesítőből (TED).

A 30-as számú vasútvonal Lepsény és Balatonszentgyörgy közötti szakaszának 2018-ban zárult rekonstrukciója után a vasútállomások felvételi épülete, előtere és környezete is rendeződhet. 

A projekt feladata a parkolás, kerékpártárolás biztosítása, az utastájékoztatási rendszer korszerűsítése, a környezetrendezés, továbbá a közlekedési kapcsolatok fejlesztése.

Fotó: Máthé Zoltán

13 vasúti megálló korszerűsödhet:

  • Balatonaliga vasútállomás,
  • Szabadisóstó vasútállomás,
  • Szabadifürdő vasúti megállóhely,
  • Balatonszéplak felső vasúti megállóhely,
  • Zamárdi vasúti megállóhely,
  • Szántód–Kőröshegy vasútállomás,
  • Balatonföldvár vasúti megállóhely
  • Balatonszárszó vasútállomás,
  • Balatonszemes vasútállomás, peron akadálymentesítése,
  • Balatonlelle vasúti megállóhely,
  • Balatonboglár vasútállomás,
  • Bélatelep vasúti megállóhely,
  • Balatonfenyves vasútállomás, valamint peron akadálymentesítése.

Nemcsak a Balaton déli partján, északon is megújulnak a vasúti megállóhelyek, erről a magyarepitok.hu ír az uniós közbeszerzési értesítőre hivatkozva.