Megváltoztatta a keresési szokásokat a rezsicsökkenés módosításának bejelentése, az Árukeresőn a szokásos szezonalitást is felülírták a váratlan lépésre adott fogyasztói reakciók – közölte a vállalat. A Google keresőjébe a bejelentést követő, július 10. és 20. közötti időszakban több mint 5500 alkalommal írták be a vegyes tüzelésű kazán kifejezést az Árukereső  oldalára érkező felhasználók, pedig korábban a 300-at sem érte el a kattintások száma. A keresésekből keletkező tranzakciók és az esetleges vásárlások száma 1300 százalékkal ugrott meg ebben az időszakban,

ezzel pedig még az iPhone 13-ast is sikerült leköröznie.

This photograph taken on October 4, 2021 shows the solar farm of Marcoussis, south of Paris, inaugurated by French energy group Engie and the Sigeif (Syndicat Intercommunal pour le gaz et l'electricite en Ile-de-France). (Photo by Eric PIERMONT / AFP)
Fotó: Eric Piermont / AFP

Néhány tucatról szintén 5500 felettire nőtt a kattintások száma a napelem, napelemrendszerek kategóriában, amelyben a tranzakciók száma 20 ezer százalékkal ugrott meg. Csak az összehasonlításként:

hűtőszekrényre a meleg miatt 5 százalékkal klikkeltek többen július 21. után, mint előtte

– áll a közleményben. Ehhez képest a kandallóra keresés a nyári időszak ellenére is 300-ról 4000-re nőtt, a tranzakciók esetében 2000 százalékos volt az emelkedés, a villanybojler, vízteres kandalló csoportban megtízszereződött a kattintások száma, a kályhák esetében pedig hússzoros a szorzó.

Hasonló átrendeződés látható az Árukereső oldalán az átkattintásokban a július 14-től 21-ig tartó hét adatait az előző hetivel összemérve.

A mobiltelefonok és a hűtőszekrények után a bojler volt a leglátogatottabb kategória,

egy hét alatt 6000-ről 36 ezerre nőtt meg a klikkekben kifejezett érdeklődés. Hasonló folyamat játszódott le a kandallóknál és kályháknál (6 ezerről 37 ezerre), a több mint ezer típust felvonultató kazán kategóriában (3000-ről 19 ezerre), továbbá a napelemrendszereknél, ahol megduplázódott az átkattintások száma.