Megváltoztatta a keresési szokásokat a rezsicsökkenés módosításának bejelentése, az Árukeresőn a szokásos szezonalitást is felülírták a váratlan lépésre adott fogyasztói reakciók – közölte a vállalat. A Google keresőjébe a bejelentést követő, július 10. és 20. közötti időszakban több mint 5500 alkalommal írták be a vegyes tüzelésű kazán kifejezést az Árukereső oldalára érkező felhasználók, pedig korábban a 300-at sem érte el a kattintások száma. A keresésekből keletkező tranzakciók és az esetleges vásárlások száma 1300 százalékkal ugrott meg ebben az időszakban,
ezzel pedig még az iPhone 13-ast is sikerült leköröznie.
Néhány tucatról szintén 5500 felettire nőtt a kattintások száma a napelem, napelemrendszerek kategóriában, amelyben a tranzakciók száma 20 ezer százalékkal ugrott meg. Csak az összehasonlításként:
hűtőszekrényre a meleg miatt 5 százalékkal klikkeltek többen július 21. után, mint előtte
– áll a közleményben. Ehhez képest a kandallóra keresés a nyári időszak ellenére is 300-ról 4000-re nőtt, a tranzakciók esetében 2000 százalékos volt az emelkedés, a villanybojler, vízteres kandalló csoportban megtízszereződött a kattintások száma, a kályhák esetében pedig hússzoros a szorzó.
Hasonló átrendeződés látható az Árukereső oldalán az átkattintásokban a július 14-től 21-ig tartó hét adatait az előző hetivel összemérve.
A mobiltelefonok és a hűtőszekrények után a bojler volt a leglátogatottabb kategória,
egy hét alatt 6000-ről 36 ezerre nőtt meg a klikkekben kifejezett érdeklődés. Hasonló folyamat játszódott le a kandallóknál és kályháknál (6 ezerről 37 ezerre), a több mint ezer típust felvonultató kazán kategóriában (3000-ről 19 ezerre), továbbá a napelemrendszereknél, ahol megduplázódott az átkattintások száma.