A weboldalon folyamatosan frissülő cikkek, elemzések, napi, heti és havi riportok jelennek meg a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) és a big data állományok adatai alapján. Ezzel az ágazat, a sajtó és az érdeklődők is naprakész képet kapnak a hazai turizmusról - hangzott el az új honlapot, az igyutazunk.hu-t bemutató szakmai háttérbeszélgetésen.

Fontos ponthoz érkezett el a turisztikai ügynökség, amely Európában elsők között ismerte fel a digitalizáció jelentőségét és súlyát

- mondta Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)  marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.

2019-ben az NTAK elindulásával teljes mértékben korszakváltó és új irányvonalat hozott az MTÜ a szektor életébe, mert ez alapozta meg az adatvezérelt turisztikai döntéshozatalt, és tette lehetővé, hogy már ne az intuíciók mentén döntsenek marketing kampányokról.

Jelenleg 45 ezer szálláshelyről kapnak adatokat az NTAK-ba, tudni lehet, hogy hova, milyen nemzetiségű vendégek érkeznek és hány napot töltenek el, mennyit költenek. Mindezt a szálláshelyek adataiból és a google keresésekből, a mobilcella és bankkártya adatokból tudják, ezeket az MTÜ megvásárolta, és ezzel példátlanul részletes információkhoz jut a szektorról.

Az adatokat 48 órás késleltetéssel mostantól az igyutazunk.hu oldalon teszik közzé, mert fontosnak tartják, hogy az NTAK adatokat visszaadják a szakmának és a nyilvánosságnak.

Az új információs portálon hasznos és részletes elemzéseket, a turisztikai térségek, nagyvárosok forgalmát és küldőpiacait látványos vizualizációkon keresztül, a majdnem valós idejű ki-és bejelentkezések révén teszik átláthatóvá.

20200822 BalatonlelleFotók: Németh Levente NL Somogyi HírlapMegtelt a Balaton a hosszú hétvégére. A kánikulában sokan pihentek a strandokon, az éttermek, büfék rekordforgalomról számoltak be, a szálláshelyek többségét már hetekkel korábban lefoglalták
Fotó: Németh Levente / Somogyi Hírlap

XXI. századi szükségletté vált a minél részletesebb, a hatékony piaci döntéseket megalapozó adatszolgáltatás, ami a 2030-ig tartó turizmusfejlesztési stratégia alapja is. Cél, hogy Magyarország legyen Közép-Európa legnépszerűbb turisztikai célpontja- jelentette ki Jakab Zsófia.

Az új információs portál nyolc rovatból áll, ezek között az aktuális vendégforgalmi adatok, toplisták, friss hírek, és uticél ajánlatok, valamint havi, heti riportok egyaránt vannak Czelleng Ádám kutatási és ágazati képzési igazgató ismertetése szerint. 

A belföldi és külföldi keresletet részletező, a városok turizmusának összetételét is tükröző adatok ismeretében gyors piaci döntéseket lehet hozni. 

A magyarországihoz hasonlóan naprakész és átfogó turisztikai adatbázisára példa Európában nincs, vagyis az MTÜ Európa legrészletesebb, naprakész nyilvános turisztikai adatbázisát tette elérhetővé mától - derült ki.

20200826 Ábrahámhegy Balatoni illusztrációFotó: Markovics Gábor (MG)Ripost
Fotó: Markovics Gábor / Ripost