Az idei év első nyolc hónapjában csaknem 785 ezer kerékpáros terméket vásároltak a vonattal utazó biciklisták, a jegyek 43 százalékát már online felületen, azaz a MÁV-appon vagy a megújult Elvirán keresztül váltották – áll a vasúttársaság közleményében. Ezzel az elmúlt évek legjobb eredménye született meg: 2019-ben 435 ezer, 2020-ban 491 ezer, tavaly pedig 631 ezer volt az eladott jegyek vagy bérletek száma a januártól augusztusig tartó időszakban. A vállalat közleménye szerint idén számos fejlesztésnek örülhettek a kerékpárosok. Forgalomba állt hét kerékékpárszállítóvá átalakított Bdmpee (korábbi Bmx) kocsi, nagyrészt a Balaton északi partján. A Balaton déli partján közlekedő Balaton InterCity-vonatokon megduplázta, a Tópart InterCityken pedig megnégyszerezte a vasúttársaság a kerékpáros férőhelyek számát az előző évekhez képest. A Balaton, a Börzsöny és a Tisza-tó térségében is újabb regionális kerékpárszállító BDzx mellékkocsit helyezett üzembe a MÁV-Start, így a helyi forgalomban is nőtt a kerékpárszállító kapacitás. Mindezek mellett idén újra lehetett kerékpárt szállítani a szlovén (Koper) és horvát (Rijeka) tengerpartra az Istria éjszakai vonattal.

„Az ősz beköszöntével, a hűvösebb időjárást kedvelő kerékpárosoknak továbbra is ajánlott a legkedveltebb úti célok megközelítése vonattal, amihez kiemelt kedvcsináló, hogy a MÁV-Start, a GYSEV és a MÁV-HÉV az európai mobilitási hét teljes ideje alatt, 2022. szeptember 17. és 22. között díjmentes kerékpárszállítási lehetőséget biztosít utasai számára az erre alkalmas hazai járatain” – közölte a MÁV. Hozzátették: az európai mobilitási hét keretében a Technológiai és Ipari Minisztérium elrendelte, hogy azokon a vasúti járatokon (MÁV-Start, GYSEV, MÁV-HÉV), ahol lehet biciklit szállítani, nulla forintba kerüljön a kerékpárjegy.