Nagyszabású őszi forgalomélénkítő kampányt indított a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szeptemberben. Az október végéig tartó kampányhoz a gazdasági trendeket, az egyes országok utazóinak turisztikai célú átlagköltéseit, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) rendszerében szereplő előfoglalási adatokat is figyelembe vették a big data alapú tervezéshez és adatelemzéshez.

A kampány plakátja

Az Amerikai Egyesült Államokban, Angliában, Spanyolországban és Franciaországban a főváros építészetét bemutató reklámmal és sajtóanyagokkal célozzák meg az utazni vágyókat,  Ausztriában, Olaszországban és Magyarországon a bor, valamint a gasztrokultúra szerelmeseit célozza a kampány. Németországban mindkét reklám fut október végéig – jelezte közleményében a turisztikai ügynökség.

„Az őszi kampány előkészítésekor az adatokra erősen támaszkodva állítottuk össze a tematikus, érdeklődés és destináció fókuszú marketingstratégiát. A marketingkommunikációs eszközök, valamint az értékesítési aktivitások segítségével egyszerre három turisztikai termékkel, célzottan és hatékonyan szólítjuk meg a fő küldő országok utazóközönségét és a hazai turistákat” – emelte ki Jakab Zsófia, az MTÜ marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese. 

Az eddig eltelt négy hét alatt az ebben az időszakban várhatónál az NTAK adatai szerint 3 ezerrel nőtt a belföldi és 11 ezerrel a nemzetközi előfoglalások száma.

Az ügynökség saját közlése szerint a forgalomélénkítő kampánynak köszönhető az előfoglalások számának jelentős növekedése.

Budapest,Liszt,Ferenc,,Hungary,€“,June,11,,2018:,An,American
Fotó: Fülöp Zoltán / Getty Images

Különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államok (plusz 22 százalék), Spanyolország (plusz 20 százalék), és az Egyesült Királyság (plusz 9 százalék) beutazói, pontosabban az általuk eltöltött vendégéjszakák esetében. 

Balaton, Pécs-Villány, valamint a Tokaj és Nyíregyháza turisztikai térségben mutatkozik a legnagyobb emelkedés a belföldi foglalásokban.

Idén a belföldi és a külföldi vendégek száma is intenzíven emelkedik a tavalyihoz képest: míg 2021-ben 29 millió vendégéjszaka volt hazánkban, addig 2022-ben már 37 millió várható, ami közel 30 százalékos növekedés – írta az MTÜ.

A belföldi kampányfilm itt tekinthető meg: