Németországi elfoglaltságai miatt nem lehetett személyesen jelen, ezért Palkovics László technológiai és ipari miniszter – egyben az esemény fővédnöke – videóüzenetben köszöntötte azt a 200 részvevőt, akik a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (Majosz) hibrid konferenciáján gyűltek össze a zalaegerszegi ZalaZone-ban.

Dunaújváros, 2022. szeptember 30.
Palkovics László technológiai és ipari miniszter sajtótájékoztatót tart a Dunaferr helyzetéről Dunaújvárosban 2022. szeptember 30-án. Palkovics László bejelentette, hogy a jövő heti kormányülésen téma lesz az ISD Dunaferr Zrt. helyzete, a kormány megvizsgálja, hogyan lehetne megmenteni a nehéz helyzetbe került acélművet, amely mindkét nagyolvasztóját leállította.
Fotó: Máthé Zoltán / MTI

Az állam 45 milliárd forintos fejlesztéseként, 265 hektáron megvalósult beruházása, a ZalaZone Európában egyedülálló, világszínvonalú kutatás-fejlesztési infrastruktúrával rendelkezik. Az idei konferenciát elsősorban annak jegyében rendezték meg, hogy az ágazat hazai szereplői megvitassák a trendeket, az ipar 4.0 folyamatok irányait és a járműipar jövőjét érintő kérdéseket.

Palkovics köszöntőjében elmondta, a kormány elsődleges célja, hogy Magyarországon ne csak gyártsanak, hanem a kutatás-fejlesztés (k+f) eredményei is jelenjenek meg. A miniszter izgalmas projektként jellemezte a Majosz Hungaroringgel kötött partneri megállapodását, amelynek keretében a mogyoródi autóverseny-pályán és a ZalaZone tesztpályáján egy igaz versenyautó egy virtuális autóval szállt harcba.

Hamarosan szinte bárki legyőzheti Max Verstappent a versenypályán

Másfél éven belül a technológia alkalmas lehet arra, hogy a Formula–1 világklasszis pilótái gyorsabbak legyenek távoli irányítással, mint az autóban ülve.

Kiemelte azt is, hogy a hazai járműipar élen jár a kutatás-fejlesztésben, mivel az elektromos, elektronikus járműrendszereket fejlesztő mérnökök száma mára bőven meghaladta a tízezret itthon, és közülük sokan a világ élvonalába tartoznak.

Hozzátette, több mint 800 olyan gyár van hazánkban, amely járműveket, járműipari termékeket gyárt, és ezzel a magyar GDP 13-15 százalékát állítják elő.

Palkovics László arról is beszélt, hogy a járműipar és a hozzá kapcsolódó innováció kifejezetten támogatott területe a kormány iparpolitikájának.

Rávilágított arra is, hogy Magyarország innovációs teljesítménye folyamatosan erősödik, míg 2019-ben 700 milliárd forint körüli összeget költöttek kutatás-fejlesztésre, addig 2021-ben ez a szám már meghaladja a 900 milliárdot, és 2010 óta az itthon dolgozó kutatók számát is sikerült megduplázni.

A technológiai és ipari miniszter szerint Magyarország nemcsak túlélte a koronavírus-járvány okozta válságokat, hanem megerősödve jött ki belőlük, ennek köszönhető, hogy a magyar GDP idén várhatóan 5,2 százalékkal nő majd. Végezetül azzal zárta mondandóját, hogy a pandémia után újabb válság fenyeget, a potenciális recesszióé, de ha mindenki ugyanolyan következetesen végzi a munkáját, mint eddig, akkor együtt ezen is túl fogunk jutni.