Tragikus következményekkel járna a gazdasági együttműködés megroppanása az és Kína között, ezért Magyarország minden ilyen kezdeményezést visszautasít – közölte csütörtökön Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten, a II. Hungarian Battery Day című konferencián.
A tárcavezető hangsúlyozta, hogy kevesebb mint három év alatt, kétszer is a feje tetejére állt a világgazdaság.
Új korszak kapujában áll a világ, így rengeteg bizonytalansággal kell számolni, egy dolog ugyanakkor biztos, napjaink legmeghatározóbb gazdasági folyamata, az autóipari forradalom töretlenül halad előre – szögezte le nyitóbeszédében A magyar gazdasági teljesítmény mintegy 30 százalékát a gépjárműipar adja, így ez hazánk számára sok feladatot jelent, de egyben óriási lehetőséget is – emelte ki.
Szavai szerint ehhez a lehető legtöbb beruházást kell vonzani, márpedig az elektromobilitás ezen a téren is hatalmas lehetőségeket tartogat, a kormány ezért az elmúlt öt évben 44 beruházáshoz nyújtott finanszírozást ebben a szektorban.
Világossá tettük 2010 óta, hogy a stratégiánk az, hogy mi legyünk a találkozópont a nyugati és a keleti befektetők és gazdaság között
– fogalmazott. Példaként hozta fel, hogy Németországon és Kínán kívül egyedül Magyarországon van mind a három nagy prémium német autómárkának gyártóbázisa, miközben hazánk jelenleg a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártó kapacitásával rendelkezik, míg az exportban a ranglista ötödik helyén áll. Hozzátette, hogy a világ hat vezető elektromos akkumulátorgyártója közül kettő már jelen van, a valaha volt legnagyobb magyarországi beruházást meghirdető kínai CATL esetében pedig ez épp folyamatban van.
Az, hogy tavaly és idén is megdőlt a beruházási rekord, jól mutatja, hogy egyelőre sikerül kimaradni a recesszióból
– húzta alá.
A miniszter kitért a keleti nyitás stratégiájára is, amelynek sikerét szerinte a beruházások dinamikus bővülése is alátámasztja.