BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sűrűbben járunk majd boltba, de kevesebbet fogunk költeni

A Mastercard által elvégzett kutatás rámutatott, hogy a nagymértékű infláció miatt a vásárlók sűrűbben járnak majd bevásárolni 2023-ban, de egy alkalommal kevesebbet fognak költeni. A fogyasztók az olcsóbb márkák felé fordulnak majd, és egyszerre kevesebb terméket tesznek majd a kosarakba. A kereskedők akkor lesznek versenyképesek ebben a helyzetben, ha minél több csatornán tudnak értékesíteni.

Az évek óta tartó ingatlanpiaci fellendülés után a magasabb kamatlábak várhatóan erős hatással lesznek a megélhetési költségekre és emiatt a fogyasztók költési szokásai is nagymértékben megváltoznak majd – olvasható a Mastercard Economics Institute kutatásából. Sajtóközleményükben azt írják, hogy a fejlett országokban előre láthatóan a lakhatásra fordított kiadások reálbérhez viszonyított mértéke közel 4,5 százalékkal fog csökkeni. 

Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A gazdaságot érő negatív hatások a kiskereskedelmet és az élelmiszerárakat sem fogják elkerülni. Az infláció olyan mértékben nő, amivel a fogyasztók már nem tudnak lépést tartani, emiatt kénytelenek lesznek visszafogni a bevásárlókosarak tartalmát. A Mastercard kutatása szerint amellett, hogy a vásárlók jobban oda fognak figyelni az ár-érték arányra a polcok között, a költséghatékonyabb márkák felé fognak elmozdulni. A felmérésből az is kiderült, hogy várhatóan többször mennek majd boltba az emberek, de kisebb értékben vásárolnak majd.

Felvesszük a kesztyűt az infláció ellen: ezek most a legolcsóbb termékek a magyar boltokban!

Le lehet küzdeni az inflációt, ha sokkal tudatosabban és körültekintőbben vásárolunk, amihez az internetes keresőoldalak nyújthatnak segítséget. Szétnéztünk a legnagyobb hazai hipermarketek kínálatában és igazán meglepő árakkal találkoztunk.

A Mastercard azt tapasztalta, hogy 

Németországban az élelmiszerüzletekbe 23 százalékkal többször mentek az emberek, mint 2019-ben. Az egy látogatásra jutó elköltött összeg ezzel együtt átlagosan 19 százalékkal csökkent. 

Kereskedők számára rendkívül fontos lesz több értékesítési csatorna egyidejű használata, ha át akarják vészelni a következő év viszontagságait. A Mastercard Economics Institute kutatása szerint azok a vállalkozások, amelyek megadják a lehetőséget a fogyasztóknak, hogy kiválasszák a nekik legkényelmesebbet a mobilos, netes vagy egyéb felületek közül, sokkal jobban teljesítenek. 

A lezárások idején a kis- és nagy éttermeknél például a többcsatornás jelenléttel rendelkezők közel 31 százalékos forgalomkieséstől menekültek meg. Hasonlóképpen, azok a ruházati boltok, amelyek ezt a hozzáállást alkalmazták 26 százalékkal gyorsabban tudtak növekedni, mint versenytársaik. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.