Az Árpád hídon történt gázolás és egy másik, szintén egy kerékpárúton szabályosan közlekedő biciklista halálos gázolása után a Magyar Kerékpárosklub (MKK) lemondta a hétfőre tervezett, Budapest első védett kerékpársávjait ünneplő örömtekerését, és helyette a rendőrség, a kormány és a főváros vezetéséhez fordult, hogy azok tegyenek meg mindent a hasonló esetek elkerüléséért.
A szervezetnek javaslatai is vannak az utcai autóversenyzők megfékezésére, amelyek között szerepel a gyorshajtás elleni hatékonyabb fellépés, alacsonyabb sebességhatárok megállapítása vagy épp az ámokfutás szabálysértésből bűncselekménnyé minősítése is.
Az MKK felhívja a figyelmet arra is, hogy jó néhány sikeres példa van a gyilkos száguldás megfékezésére,
így például Oslóban huszadannyi (0,16), a szomszédos Bécsben hatodannyi (0,6) halálos baleset jut százezer lakosra, mint Budapesten (2,9). A kerékpárosklub hangsúlyozza, megengedhetetlen, hogy az áldozatokra a közlekedés járulékos veszteségeiként tekintsük, ezek a halálok igenis elkerülhetők lettek volna.
Az MKK felhívását 15 civil szervezet írta alá, legkésőbb szeptemberben, aztán pedig rendszeresen tárgyalóasztalhoz kíván ülni, hogy az áldatlan közlekedési állapotok felszámolásáról tárgyaljon.