BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autópálya-építés: már a horvát határig ér az M6-os

A magyar oldalon végre befejeződött az út építése, viszont a horvátoknál még mindig hiányzik egy több kilométeres rész.

A végéhez ért az M6-os autópálya építése, a sztráda már a horvát határig ér – ez derül ki a Főmterv Zrt. közléséből. Arról nincs szó, hogy ezzel befejeződött volna a beruházás, de az mindenképpen jó hír, hogy az új pályaszakasz magyar oldalon elérte a teljes hosszát.

M6, autópálya
Az M6-os autópálya immár a horvát határig ér. Fotó: Facebook / Főmterv

A Főmterv úgy kapcsolódik az autópálya-építéshez, hogy ő készítette el – az Unitef-83 Zrt.-vel közös konzorciumban – az engedélyezési és kiviteli terveket 400 millió forintért. A társaság most arról is beszámolt, hogy miközben tehát Magyarországon elkészült az M6-os útpályája, a horvát oldalon A5 néven folytatódó sztráda továbbra is csak Pélmonostorig épült meg, 

innen pedig mintegy 4,5 kilométeres szakasz hiányzik a magyar határig.

A Főmterv megjegyezte: remélik, hogy hamar elkészülnek ezzel odaát. Ennek kapcsán friss fejlemény, hogy Horvátország kiírta a magyar határ és Eszék közötti hiányzó szakaszra a közbeszerzést. Az előzetes becslések szerint 2025-től Budapesttől egészen a bosnyák határig végig autópályán lehet majd közlekedni.

Mit kell tudni az M6-os autópálya építéséről?

Tulajdonképpen az M6-os meghosszabbításáról van szó a horvát határig a Bóly–Ivándárda közötti útépítéssel. Ez körülbelül 20 kilométert jelent: 

  • egybefüggő, 
  • új nyomvonalú,
  • fizikai elválasztással rendelkező, 
  • 2 × 2 sávos kialakítású

sztráda készül. A nyomvonal döntően észak–déli irányú, a határig mezőgazdasági területeken vezet. A tervezett koronaszélesség 26,6 méter, 3,6 méter széles elválasztó sávval. Ez megegyezik a Budapesttől az M6–M60-as elválási csomópontig már megépült szakasz kialakításával. De a tervező konzorciumnak egy külön szintű csomópontot (Villány forgalmi csomópont), egy tengelysúlymérő állomást (ivándárdai tengelyterhelés és össztömegmérő valamint komplex hatósági ellenőrző állomás), egy völgyhidat (Szilvás-patak felett), két keresztező országos és egy keresztező önkormányzati utat, valamint egy vadátjárót is meg kellett terveznie.

 

Mennyibe kerül az M6-os autópálya építése?

A Magyar Építők május végén írt arról, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium megrendelésében megvalósuló autópálya generálkivitelezője a Strabag Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma. 

A cégek nettó 88,6 milliárd forintért szerződtek le.

A műszaki készültség tavasz végére elérte a 75 százalékot, nyáron a tervek szerint már a kopóréteg kiépítése zajlik. Ezt a feladatot még 2023-ban a tervek szerint be is fejezik minden más munkafolyamattal együtt. Így az idén várhatóan megépítik a még hiányzó pályaszerkezeti részeket, elvégzik a forgalomtechnikai munkákat, illetve az olyan zárófeladatokra is sor kerül, mint a tereprendezés, a füvesítés, a növénytelepítés, illetve a vadvédő kerítés kialakítása.

Állami beruházások: Orbán Viktor azt kérte Lázár Jánostól, „tegyen rendet”

Az építési és közlekedési miniszter szerint eddig sokszor Kőműves Kelemenként építették Magyarországot, de most kultúraváltás jön.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.