A szokásos éves menetrendváltáshoz igazodva a MÁV-Start idén is számos fejlesztést és változást vezet be a vasúti közlekedésben. A december 10-től érvényes, 2023–2024-es vasúti menetrend célja az elmúlt években elért menetrendi fejlesztések megtartása, továbbá a kínálat további bővítése és a menetrend szerinti közlekedés javítása – közölte a MÁV.

Flirt vonat, MÁV
December 10-től érvényes a vasúttársaság új menetrendje. Fotó: Shutterstock

Az Építési és Közlekedési Minisztérium mint a hivatalos közforgalmú vasúti menetrend megrendelője számára fontos az utazóközönség véleménye, ezért idén júliusban társadalmi egyeztetést folytatott a 2023–2024. évi vasúti menetrendtervezetről.

A beérkezett lakossági észrevételeket, javaslatokat a kiértékelésüket követően a Budapest–Székesfehérvár, a Vác–Vácrátót–Aszód, a Pécs–Villány–Magyarbóly, a Budapest–Hatvan, a Budapest–Szolnok–Debrecen, a Debrecen–Tiszalök és a Debrecen–Mátészalka vonal esetében építették be az új menetrendbe.

Ezenkívül több vonalon válik kedvezőbbé az utazás: a Püspökladány―Biharkeresztes vasútvonal felújításának köszönhetően ütemes menetrend lép életbe, csökken az eljutási idő, és naponta öt pár új vonat indul Nagyváradra.

Budapest és Dunaújváros között bővül a Z42-es vonatok száma, így javul az összeköttetés. Hétvégi reggeleken 60 perc helyett 40 percenként indulnak Szolnokról a G60-as és Nagykátáról az S60-as vonatok. A hétvégi éjszakai TramTrain-járatok esetében kedvezőbb lesz a csatlakozás a Budapest–Szeged közötti éjszakai, hajnali vonatokhoz.

Egyes vonalak (miskolci, nyíregyházi, szegedi, tornanádaskai) esetében a kiszámíthatóbb közlekedés biztosítása érdekében néhány perccel nő a menetidő.