BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Végérvényesen elbúcsúzhatunk a MÁV piros flörtjeitől – bekékül a teljes flotta

Határidőre befejeződik a MÁV piros FLIRT motorvonatainak korszerűsítése.

Heteken belül befejeződik a Stadler-szerelvények egységesítése: elbúcsúzunk az utolsó piros FLIRT-től, már csak kék-fehér flottaszínekben futnak, derül ki az Iho.hu cikkéből.

Flirt vonat, MÁV
Fotó: Shutterstock

Emlékeztetnek rá, hogy a piros FLIRT motorvonatokat 2006 és 2010 között szerezte be a vasúttársaság, a 60 példány főként Budapest elővárosi közlekedésében kapott szerepet. Ugyanakkor az egyre növekvő utasigényekre reagálva a MÁV-Start Zrt. 2014 és 2016 között Közop- és IKOP-forrásból, több lépcsőben további 63 új FLIRT motorvonatot szerzett be, bővítve a budapesti elővárosi közlekedésben résztvevő FLIRT motorvonatflottát: ezek az úgynevezett kék FLIRT-ök, amelyek piros társaikkal együtt utasok tízmillióit szállították el úti céljukhoz az elmúlt másfél évtizedben.

A lap szerint a különböző generációt képviselő FLIRT motorvonatok eltértek egymástól, ezért a MÁV-Start Zrt. úgy döntött, hogy a régebbi flotta felszereltségét, műszaki színvonalát és arculatát az újabb, kék-fehér színű FLIRT-ökhöz igazítja.

A teljes flotta egységesítése érdekében számos feladatot és fejlesztést kellett megvalósítani: 

  • Korszerűsítették az utastájékoztató-rendszert, amelynek köszönhetően korszerű monitorokon lehet értesülni az utazással, menetrenddel kapcsolatos információkról, például a várható érkezési és indulási időkről, a csatlakozási lehetőségekről, valamint a rendkívüli eseményekkel kapcsolatos tudnivalókról. 
  • Laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szereltek be az ülések mellé.
  • Fejlesztették az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket, amelynek köszönhetően az azt használók már nem csak szemből, hanem oldalról is fel tudnak szállni a járműre a keskenyebb peronokról. 
  • A mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedték be. 
  • A vakok és gyengénlátók egyértelmű eligazodása és tájékoztatása érdekében Braille-írásos szövegeket helyeztek el a fedélzeten. 
  • Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűsítették a videós térfigyelő rendszert, a képminőség javulása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is rendelkeznek.

A fejlesztés opciós feladatként tartalmazta a külső színterv és feliratok egységesítését, így a piros járművek az újabbakkal megegyező kék-fehér külső színvilágot kaptak. Az egységesítési projekt munkálatainak finanszírozása az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásainak terhére, száz százalékos támogatás mellett valósult meg.

A tervezést és előkészítést követő a fentebb ismertetett munkák elvégzésére kiírt nyílt közbeszerzési pályázat nyertese a Stadler Trains Magyarország Vasúti Szolgáltató Kft., a Stadler Trains Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. és a G-SIS Integrations Informatikai Zrt. alkotta konzorcium, mellyel a MÁV-Start Zrt. 2018-ban kötötte meg a támogatási szerződést. Az első felújított FLIRT 2020 novemberében állt forgalomba, a teljes flotta átalakítása 2023 végére fejeződik be. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.