A magyar pénzügyi piacon elsőként vezette be az MBH Bank 2023 augusztusában a Mastercard vak és gyengénlátó emberek számára fejlesztett Touch Card funkcióval rendelkező, akadálymentesített kártyaszabványt – derült ki a pénzintézet közleményéből.

Full length of blind woman shopping while walking with stick in supermarket
A látássérült személyek számára nehézséget okoz a netbank használatában az, hogy nem teljeskörűen akadálymentesek az egyes platformok.
Fotó: Shutterstock

A konstrukció bevezetése óta a Touch Card funkcióval ellátott Mastercard Standard betéti kártyából 14 130 darabot, míg a Touch Card funkcióval ellátott GO! hitelkártyából összesen 6 016 darabot adott ki a hitelintézet. A további fejlesztési irányvonalak felmérése és kijelölése érdekében az MBH Bank a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével (MVGYOSZ) együttműködve átfogó kutatást végzett a látássérült emberek bankhasználati szokásairól.

A kutatás 121 válaszadó részvételével, online kérdőíves felmérés segítségével zajlott.

Az így kapott válaszokból kiderült, hogy a megkérdezettek 42 százaléka elégedett bankja akadálymentesítésre vonatkozó törekvéseivel, ugyanakkor az online felületeken, illetve a bankautomatákon keresztül történő ügyintézés folyamatát megkönnyítené számukra a teljes akadálymentesítést lehetővé tevő, újabb funkciók bevezetése.

A megkérdezettek csaknem fele (49 százalék) lakossági számlaügyintézés miatt keresi fel bankját, emellett gyakori a pénzügyi tranzakciók intézése (37 százalék) és az ügyféladat módosítási kérelmek (32 százalék). A nyilatkozók több mint fele – 55 százalékuk – személyesen szereti intézni pénzügyeit, míg netbankon keresztül 34 százalékuk, telefonon keresztül 18 százalékuk intézkedik.

Lekörözte a mezőnyt az MBH Bank

Impozáns eredményadatokat közölt az első kilenc hónapról szóló jelentésében az MBH Bank. A pénzügyi szolgáltató több mint 272 milliárd forintnyi, adózás előtti eredményt termelt az első három negyedévben, kiugróan magas tőkearányos megtérülés mellett. A bankcsoport mérlegfőösszege szeptember végén meghaladta a 10 700 milliárd forintot.

A válaszadók az ügyintézés folyamatát alapvetően színvonalasnak tartják, de többségük nem tapasztalta, hogy elsőbbségben részesülnének a fióki ügyintézés során, 43 százalékuk pedig azt sem, hogy a bejárathoz legközelebbi ügyintéző kezelné pénzügyeiket.

A kutatás kiemelt fókuszában állt a pénzügyek intézése során felmerülő igények azonosítása, amely rávilágíthat arra, hogy miként lehetne könnyebbé tenni a különböző folyamatokat. A válaszadók 30 százaléka követhetőnek tartja a netbankon és az applikáción keresztül történő ügymenetet.

Cropped,Close,Up,Woman,Hand,Arm,Shopping,At,Supermaket,Put
Segítene, ha minden látássérült pénzügyeit a bejárathoz legközelebbi ügyintéző kezelné.
Fotó: Shutterstock

A látássérült személyek számára nehézséget okoz a netbank használatában az, hogy nem teljeskörűen akadálymentesek az egyes platformok (ezt a megkérdezettek 22 százaléka nyilatkozta), a beazonosítási folyamatokat túlságosan hosszúnak és körülményesnek tartják a látássérült felhasználók.

Az applikációk használatát ugyancsak a teljeskörű akadálymentesítés (26 százalék), valamint a képernyőolvasó és rugalmas képi megjelenítést biztosító funkciók teljeskörű működése (18 százalék) könnyíthetné meg a nyilatkozók szerint.

A telefonos ügyintézés kapcsán az előzőkhöz hasonló problémák merültek fel, de a rendelkezésre álló idővel és az automatikus válaszadó rendszerek működésével a megkérdezettek túlnyomó többsége elégedettnek bizonyult.

Rávetették magukat a spekulánsok a BÉT új sztárpapírjára

Másfél nap, 60 százalék árfolyamplusz – többre tartja a piac a céget, mint a Richtert.