A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy a főváros melyik részein sűríti a járatait. Többek között Újpesten, Kőbányán és Rákosmentén lehet majd kevesebb átszállással és gyakrabban közlekedő járatokkal utazni.

20211006_korut_6699_MK_ripost
Fotó: Máté Krisztián / Mediaworks

A társaság azt írta, hogy

járatsűrítéseket, valamint 12-14 hálózati fejlesztést hajtanak végre, amelyekhez a társaság 243 millió úgynevezett férőhely-kilométerrel több szolgáltatást tud biztosítani, ami 2023-hoz képest várhatóan több mint 2 millió új, közösségi közlekedéssel megtett utazást jelent.

Mindezt az teszi lehetővé, hogy a társaság a koronavírus-járvány óta megváltozott utazási igényekhez igazította a hétfői és pénteki menetrendeket (a legforgalmasabb keddi, szerdai és csütörtöki napok menetrendjét változatlanul hagyta), és fokozatosan növeli a közösségi közlekedési szolgáltatások összkapacitását is – tették hozzá.

A BKK célja, hogy a fejlesztések a lehető leghamarabb megvalósuljanak, ennek érdekében egyeztetéseket tart az érintett kerületekkel.

Káosz Budapesten: legutóbb Demszky Gábor mert ilyet tenni – Vitézy Dávid felszólította Karácsony Gergelyt

A főváros vezetése egyik napról a másikra tömegesen megritkította a budapesti tömegközlekedés járatait. A döntés tömegjeleneteket okozott már az első napon.

A tervek szerint:

  • Február 5-től bővül a 298-as telebusz útvonala, valamint új, 275-ös autóbuszjárat indul Rákoscsaba-Újtelep térségében, és segíti a vasút megközelítését. A kertvárosi környezetben közlekedő kisbuszokkal új térségek (például az óvoda) is elérhetők lesznek, ahol az utasok eddig csak gyalog vagy autóval tudtak közlekedni. A térségben változik a 176E autóbusz útvonala, amelynek megállóját egy iskola közelébe helyezik.
  • Ismét közvetlen kapcsolat jön létre Rákospalota és a XIII. kerület forgalmas csomópontja, a Lehel tér között. A fejlesztésnek köszönhetően sűrűbben járnak majd a villamosok Angyalföldön, előkészítve ezzel többek között a Bajcsy-Zsilinszky útra később visszatérő villamosközlekedést.
  • A X. kerületi fejlesztés első, fontos lépése, hogy a 75-ös trolibuszok egy része Kőbánya alsó vasútállomásig közlekedik. A környezetbarát járat közvetlen kapcsolatot teremt Újlipótváros és Kőbánya központja között, egyúttal segíti a szomszédos kerületek megközelítését is.
  • Az újpesti térség hálózatfejlesztése során a BKK megteremti a közvetlen közösségi közlekedési kapcsolatot Megyer és Káposztásmegyer I. lakótelep között. A hamarosan társadalmi egyeztetésre kerülő tervezet szerint elérhetővé válnak fontosabb közlekedési csomópontok, iskolák, üzletek.

A közlemény szerint 

Újbudán az új lakóházak és irodaépületek újabb igényeket támasztanak a jövőben, az ezekre irányuló közlekedési fejlesztéseket a kerülettel közösen készíti elő a BKK. 

A fejlesztés része lenne a 33-as autóbusz bővítése, valamint az Andor utca térségének jobb kapcsolata a Kelenföldi pályaudvar felé.