BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Félnek az amerikaiak eladósodni a hitelkártyán

Annak ellenére, hogy egyre alacsonyabb az infláció, az Egyesült Államokban mind többen – egy friss felmérés szerint – a fogyasztók 62 százaléka kerüli a hitelkártya használatát. A válság következtében az adósság mértéke folyamatosan növekszik.

Az amerikaiak felének 250 ezer dollárnál kevesebb, míg egyharmadának 250 ezer dollárnál több adóssága van, s emiatt egyre többen mondják le hitelkártyáikat. A PYMTS és a LendingClub kutatása szerint – amelyet a fintechradar.hu tett közzé – a hitelkártyát nem használók 52 százaléka az adósság felhalmozódásának elkerülése miatt dönt így.

Woman,Using,Credit,Card,And,Tablet.businesswoman,Working,At,Home.,Online
Manapság sokan használnak hitelkártyát azért, hogy kifizessék számláikat és adósságaikat.
Fotó: Shutterstock

Világviszonylatban az Egyesült Államokban élők birtokolják azon hitelkártyák kétharmadát, akik hónapról hónapra élnek. Sokuk hitelkártyát használ azért, hogy kifizessék számláikat és adósságaikat. Megdöbbentő, hogy az érintett kártyabirtokosok jó néhányan magas hitelpontszámmal rendelkeznek, ami azt mutatja, hogy még a jó hitelezési előélettel bírók is kerülhetnek nehéz pénzügyi helyzetbe.

A növekvő eladósodottsággal párhuzamosan a hitelintézetek igyekeznek oktatási programokkal segíteni ügyfeleiknek. Az USA-ban számos személyes pénzügyi tanácsadó és applikáció elérhető, melyek gyakran ingyenesek. 

Pénzügyi tudatossági blogokat, szemináriumokat és workshopokat is tartanak. Az új trendként megjelenő gamifikáció, a játékmechanizmusok bevezetése a nem játékos környezetbe, egyre népszerűbb. A Sezzle és a Greenlight például játékos módszerekkel ösztönzi ügyfeleit a pénzügyi felelősségvállalásra.

A fiatal generációk körében csökken a plasztik használata

A Z generáció és az ezredfordulósok 42, illetve 62 százaléka használ rendszeresen hitelkártyát, míg az X generáció és a baby boomerek esetében ez a szám 71, illetve 74 százalék. Az amerikai fiatalok egyharmada szerint a hitelkártyák nehezítik a pénzügyi nyomon követést, ezért kerülik őket. Ugyanakkor a fiatalok körében magasabb a BNPL (Buy Now, Pay Later) rendszerek használata.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.