Nincs nyoma annak, hogy március 1-jével megszűnne az agglomerációs közlekedésről szóló megállapodás a BKK, a MÁV és a Volánbusz között  – írja a 24.hu egy, a napokban született, eddig nem ismert szerződésmódosításra hivatkozva, aminek révén egy másik akadály is elhárult az elől, hogy amíg a kormány és a főváros meg nem állapodik az új tarifákról, változatlan maradjon a szolgáltatás.  

IMG_4364
Fotó: Kallus György/Világgazdaság

Újabb fordulat történt az agglomerációs közlekedés és a Budapest-bérletek tavaly év vége óta húzódó ügyében, tudta meg a hírportál, amelynek megkeresésére a Budapesti Közlekedési Központ válaszában azt írta, hogy a BKK, a Volánbusz Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. 2024. január 17-én módosította a három társaság által 2023. december 29-én megkötött átmeneti megállapodást.

A legfontosabb változás az, hogy 

a szerződés a közbeszerzési értékhatár elérését követően is fenntartja a megállapodás hatályát.

 Eddig a néhány tízmilliós közbeszerzési értékhatár elérését a BKK „rövid időn belül” várta, de a módosított szerződés értelmében ennek már nincsen jelentősége, ez nem lesz akadálya a jelenlegi munkamegosztás és a szolgáltatások fenntartásának.

Budapest-bérlet: mégis határidőt szabtak, eddig lehet használni

Habár hétfőtől továbbra is a megszokott gyakorlat szerint használhatók a Budapest-bérletek az agglomerációs Volánbusz-járatokon és a MÁV-HÉV-járatokon, ám a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium döntésének megfelelően az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben.

A jelenleg is érvényes szerződésben nincs nyoma annak, amit az utóbbi időben tényként kezelt a nyilvánosság

leginkább a MÁV december 31-ei, az Építési és Közlekedési Minisztérium döntésére hivatkozó közleménye alapján, nevezetesen, hogy az átmeneti megoldás legfeljebb március 1-jéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben – összegezte a 24.hu.