Versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Kft.-vel szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – a bejelentést a légitársaság úgy kommentálta, hogy a hibáért felelős technikai problémát már elhárították, és mindenben segít a vizsgálat során.

LUS_6340
Mindenben segíti a Wizz Air a GVH-vizsgálat lefolytatását.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A a közleménye szerint 2022 októberében átfogó gyorselemzés (sweep) keretében megvizsgálta, hogy a Magyarországon elérhető légitársaságok – ideértve a fapados szolgáltatókat – honlapjai, illetve a hazánkban népszerű jegyár-összehasonlító weboldalak alkalmaznak-e úgynevezett sötét mintázatokat a jegyeladási és reklámgyakorlatukban. 

Hogyan reagált a Wizz Air?

A hatóság már akkor felhívta a figyelmet arra, hogy indokolt esetben versenyfelügyeleti eljárásokban is vizsgálja majd a piacon a tisztességes verseny szabályainak érvényesülését.

A légitársaság valószínűsíthetően lényeges információkat hallgatott el az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban, 

ezzel egyébként elkerülhető költségeket okozva az utasoknak.

WizzAir Low Cost Airline Airbus A321 In Krakow Airport
Fotó: Nicolas Economou/AFP

Ugyanakkor a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést el is követte. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

Mindenben segítenek a GVH-nak

Mindezek után a vizsgálat megindítására a légitársaság szerda délután a következőkkel reagált:

A Wizz Air mindent megtesz utasai transzparens tájékoztatása és szolgáltatásai folyamatos fejlesztése érdekében. A légitársaság az említett technikai problémát már jóval korábban elhárította, amelyről a GVH-t is tájékoztatta.

A légitársaság hozzátette: a most indított vizsgálat sikeres lefolytatásához is hozzájárul, mindenben segíti a GVH munkáját.

A Wizz Air egyébként kiválóan indította 2024-et.