Idén januárban megközelítőleg 4,5 millió aktív felhasználó közel 30 millió keresést indított a Használtautó.hu-n, ami 22 százalékkal nagyobb a decemberi keresések volumenénél – derült ki az autókereskedő kutatásából.

Autopiac hasznaltautok-21
20230108 BudapestFővárosi Autópiac fotó: Németh András Péter NAP Szabad Föld 20230108 Budapest
Fővárosi Autópiac 
fotó: Németh András Péter NAP Szabad Föld
Fotó: Németh András Péter / Szabad Föld

Mint írták, az autóvásárlók 60 százalékkal többször kezdeményeztek kapcsolatfelvételt a hirdetőkkel, mint a tavalyi év utolsó hónapjában, ez pedig az autópiac erős élénkülésére utal.

Decemberhez viszonyítva továbbá 30 százalékkal több hirdetést adtak fel, ami leginkább a hibrid (30 százalék) és az elektromos (18 százalék) kategóriában feladott hirdetések számában mutatkozott meg. Ez a szélesebb elektromosjármű-kínálat nagyobb lehetőséget biztosít azoknak a vásárlóknak, akik a magasabb benzinárak miatt inkább hibrid vagy elektromos autót vásárolnának.

A portál adatai ezeken kívül is trendfordulót jeleznek: idén ugyanis már többen keresnek az 1 és 1,5 millió forint közötti tartományban, mint az 500 ezer és 1 millió forint közöttiben, holott tavaly ez még fordítva volt. Emellett az elektromos autókra indított keresések részaránya is 5,5 százalékra emelkedett, ami az elmúlt évek legmagasabb értéke a többi üzemanyagtípushoz képest.

Horváth András, a honlap autópiaci szakértője kiemelte:

az 1–1,5 milliós tartományban növekvő keresések a felbátorodó vásárlói kedvet jelzik.

Hozzátette, hogy az emelkedő reálkereset és a csökkenő miatt tervezhetőbbé válnak a háztartások kiadásai, ezért a használtautó-piacon is többet szánnak a vásárlók egy-egy autóra.

Nem mellesleg egy drágább, de jobb állapotú autó fenntartási és fogyasztási költségei is kisebbek lehetnek, mint egy nagyon olcsó, de rosszabb állapotúé, amire az esetek túlnyomó részében még sokkal többet is kell költeni – fejtette ki.

Eközben egyéves távlatban, vagyis 2023 januárjához képest 20 százalékkal nőtt az oldalon elérhető járműhirdetések száma (összesen 135 ezerre), leginkább a személyautó (18 százalék), a motor (30 százalék) és a kishaszonjármű (25 százalék) kategóriában.

A Similarweb adatai szerint az autóhirdetési portálok piaca is egyre jobban koncentrálódik: januárban közel 10 millió látogatást mértek a Használtautó.hu portálon, ami hat-hétszerese a rangsorban mögötte álló Jófogás Autó hirdetési oldal látogatottságának.