A kortárs művészet nem csak kreatív és inspirációs forrás, de hidat képez az üzlet és a kultúra között: globális szinten és már Magyarországon is fontos üzleti kommunikációs és társasági téma – derült ki a Hungarian Art & Business közleményéből.

Hungarian Art and Business
Üzleti körökben a kortárshoz nem érteni ma már szégyen.
Fotó: Hungarian Art and Business / Facebook 

Egyre több vállalat és magánszemély ismeri meg és ismeri el a kortárs képzőművészetet mint befektetési formát, a céges gyűjtemények divatba jöttek, illetve a kortárs és a branding kapcsolódása is fókuszba került. Ezért az üzleti körökben ma már egyre inkább elvárás, hogy a szereplők rendelkezzenek bizonyos alapismeretekkel és kompetenciákkal ezen a téren.

Ezt az igényt ismerte fel a Hungarian Art & Business (ArtHAB) és a Kortárs Műgyűjtő Akadémia (CCA), és a kor szavára reagálva február 20-án elindítják az első Art & Business üzleti szabadegyetemet az Andrássy úti intézményben. Az előadás + kerekasztal formában megvalósuló, kéthetente, kedd esténként látogatható kurzus gyakorlatorientált tematikája olyan területeken ad rendszerszemléletet, mint az üzleti és a művészeti világ globális helyzete, a kortárs művészet szerepe a marketing- és PR-stratégiákban, helye a luxusiparban, kapcsolata a fenntarthatósággal és a kortárs műtárgy mint befektetés

„Üzleti körökben a kortárshoz nem érteni ma már szégyen. A kortárs művészettel kapcsolatban a legtöbb alkalommal az »ilyet én is tudok«, a »hát ez nem művészet« és a »bolond, aki megveszi« kijelentésekkel találkozom. Azonban fel kell tennünk magunknak ilyenkor a kérdést, hogy vajon miért kelnek el olyan kortárs alkotások több millió dollárért, amelyekre a klasszikus művészetlátáshoz szocializálódott szemünk a legkevésbé tudja azt mondani, hogy »szép«. Miért keresik mégis a nagy márkák a kortárs megoldásokat, miért és hogyan alkalmazzák a kortárs művészetet a márkakommunikációban? Ilyen és hasonló kérdésekre keressük a válaszokat az első Art & Business szabadegyetemen, amelyet elsősorban olyan üzletembereknek, pénzügyi, PR-, marketing- és kommunikációs szakembereknek ajánlunk, akik kényelmesen és gyorsan szeretnék megszerezni ezt a trendi és ma már alapvetőnek számító tudást” – mondja Gajzágó György kurzusvezető, a CCA alapítója. Hozzátette:

„Az a cél, hogy ezen az élményorientált kurzuson a résztvevők üzletileg jól konvertálható, strukturált és naprakész ismeretekre tegyenek szert.

Ne felejtsük el: a tájékozottság az új műveltség! Remélem, hogy minél több hallgatónk szerez ezzel versenyelőnyt azokkal szemben, akik inkább mintakövetők maradnak, mert lassabban reagálnak a kor igényeire.”

A szervezők azt ígérik, hogy az első alkalommal – február 20-án – eloszlatják a kortárs művészettel kapcsolatos kétségeket és félreértéseket, és képet adnak az art world globális rendszeréről, protokolljairól és meghatározó mozgató mechanizmusairól. A hallgatók megértik majd az összefüggéseket, és megismerhetik, hogy melyek a fő kortárs trendek a világban, és hogyan lehet ezekhez üzletileg kapcsolódni.

A kurzus napijeggyel és bérlettel is látogatható. Azok, akik minden modult meghallgatnak, a tanfolyam végén oklevelet kapnak.

Hatalmas Hantaï-művel sokkol a bevállalós művészeti intézmény, a HAB

Budapest egyik legújabb művészeti tere, a Hungarian Art & Business művészeti igazgatójával, Vékony Déliával beszélgettünk.