Debrecenben és Kecskeméten 160 új munkahelyet hoz létre a német Schedl autóipari vállalat 40 milliárd forintos beruházása – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.

Impressive,Architecture,Of,Debrecen,Streets,At,Sunset,,Hungary
Fotó: Suhtterstock

A tájékoztatás szerint a cég zöldmezős beruházást hajt végre két helyszínen, Debrecenben és Kecskeméten is, és 

az újonnan létesített egységeiben kerék-összeszerelő és -szekventáló tevékenységet fog folytatni a BMW, illetve a Mercedes-Benz Magyarországon gyártott autói számára 2025-től.

A 40 milliárd forintos beruházást az állam kétmilliárd forinttal támogatja, hogy segítse a 160 új munkahely létrejöttét az érintett városokban. Szijjártó hangsúlyozta, hogy a beruházás tovább erősíti a német beruházói közösség vezető szerepét Magyarországon, ahol a külföldi működőtőke mintegy 20 százaléka német cégekhez köthető, az általuk foglalkoztatott emberek száma pedig meghaladja a 300 ezret.

A tárcavezető az elmúlt évek kiszámíthatatlanságáról és kríziseiről szólva elmondta, hogy rövid időn belül háromszor is megtört a világgazdasági status quo, és volt egy folyamat, amely minden nehézség ellenére megállíthatatlanul tör előre: az autóipar elektromos átállása.

Elmondása szerint ez a technológiai forradalom új kihívás elé állítja a világgazdaság mindegyik szereplőjét, a kormányokat és a vállalkozásokat egyaránt. Mindez szerinte olyan világgazdasági korszakot hozott, amelyben 

a Kelet és a Nyugat közötti civilizált és kulturált együttműködés minden korábbinál nagyobb jelentőségű a kölcsönös egymásra utaltság miatt.

Szijjártó szerint ez kiválóan illeszkedik abba a kormányzati stratégiába, amelynek célja, hogy az ország a keleti és a nyugati gazdaság európai találkozási pontjává váljon. Ez a gazdaságpolitikai stratégia pedig eredményes is volt, hiszen ma Magyarország nem követője, hanem éllovasa egy a világgazdaság jövőjét alapvetően meghatározó, nagy technológiai átalakulásnak.

Ezt bizonyítja az is, hogy Németországon és Kínán kívül egyedül hazánkban van jelen gyártókapacitással mind a három német prémium-autómárka, miközben a világ tíz legnagyobb, elektromos akkumulátorokat gyártó vállalata közül is már öt elkötelezte magát Magyarország mellett.

A tárcavezető azt is hangsúlyozta, hogy a hazai autóipar hatalmas utat járt be az elmúlt másfél évtizedben, míg az utóbbi hat évben már rendre a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé tartozott Magyarország.