Magyar gazdaság

Nincs nagy verseny: három biztosító vitte az új biztosítások több mint felét itthon

A lakásbiztosítási kampány első napjaiban az ügyfelek többsége egyelőre csak tájékozódik, átlagosan minden tizedik érdeklődésből született szerződés.

A lakásbiztosítási kampány első három napjának adatai szerint viszonylag koncentrált a verseny az új lakásbiztosítási szerződésekért: az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a KÖBE, az Alfa és a Generali biztosítónál kötötték az összes új szerződés 52 százalékát. Az eddig megrendelt szerződések átlagdíja 35 400 forint volt, ami 27 százalékkal alacsonyabb, mint a tavaly közvetített szerződések 48 700 forintos átlagos éves díja – közölte a független biztosításközvetítő társaság hétfőn.

Concept,Technology,Protection,Of,The,House,From,The,Cold.,House
Fotó: Mikhaylovskiy

A közlemény szerint 

ingatlantípusok szerint az ikerházakra és a családi házakra egyaránt 42 ezer forint körüli összegű éves díjon szerződtek az ügyfelek, miközben a társasházak lakásainak átlagdíja 22 ezer forint, a nyaralóké pedig 25 ezer forint volt. 

A kampány első napjaiban közvetített szerződések 38 százaléka az MNB standard követelményeinek megfelelő, minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO-k) közül került ki. 

A piacon 14 biztosító kínál lakásbiztosítási termékeket, az első hármat sorrendben a Gránit (korábbi Wáberer) és a Groupama követi. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója szerint a lakásbiztosítási piacot hagyományosan négy szereplő, az Alfa, a Generali, a Groupama és az Allianz uralja, együttes piaci részesedésük mintegy 80 százalék, a távozó ügyfelek is jobbára az ő ügyfélkörükből kerülnek ki. 

Az, hogy az ügyfelek egy kedvezőbb ajánlat hatására ugyanannál a biztosítónál kötik újra a szerződésüket, egyelőre nem túl gyakori, az Insura által közvetített szerződések mindössze 14 százaléka tartozik ebbe a körbe. Az összes piaci kötés között ez az arány magasabb lehet. 

Az összesítésben hozzátették, hogy az első napokban az ügyfelek többsége egyelőre csak tájékozódik, átlagosan minden tizedik érdeklődésből született szerződés. A nagyobb díjkedvezményt kínáló éves fizetési gyakoriságot választotta az ügyfelek 52 százaléka. Szintén a kedvezmény miatt morzsolódott tovább a csekkes fizetést választók aránya, ami immár alig éri el a 15 százalékot. Néhány százaléknyi engedmény fejében immár 88 százaléknyian vállalták a biztosítóval való kapcsolattartásra az elektronikus kommunikációs csatornákat – összegezte az Insura. hu független biztosításközvetítő. 

A Világgazdaság vidcastsorozata a lakásbiztosítási kampányról

Pénteken elindul az első, bő egy hónapig tartó lakásbiztosítási kampány, amely a már aktív és leendő ügyfelek millióit érinti majd. Az ügyfelek ezzel kapcsolatos lehetőségeiről, gyakorlati tudnivalóiról nyilatkozott a Világgazdaságnak Bara Ágnes, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. szakértője. A lakásbiztosításokról szóló sorozat első részét itt nézheti meg, a másodikat pedig itt.

 

lakásbiztosítás biztosító ingatlan
Kapcsolódó cikkek