Habár gyártótelephely-specifikus kihívások befolyásolták az Audi Hungariát a 2023-as üzleti évben, mégis 9,102 milliárd euró (3599 milliárd forint) árbevételt ért el, és összesen 343 millió euró (136 milliárd forint) értékű beruházást hajtott végre. A győri vállalat a régió legnagyobb munkáltatójaként 11 663 munkatársat foglalkoztatott a tavalyi év végén. 

Rekordbónuszt fizethet a vállalat / Fotó: Audi Hungaria

Éves jelentése bemutatásakor az Audi közölte: a tavalyi évben 1 660 425 motor, köztük 114 058 elektromos hajtás készült. A győri gyártósorokról összesen 177 775 gépjármű gördült le (beleértve az SKD-gyártást) a Rába-parti városban.

A gazdasági kihívások nagy terheket róttak a 2023-as pénzügyi évre, de az Audi Hungaria továbbra is kiemelt szereplője a magyar gazdaságnak: jelentős mértékben hozzájárul a GDP-hez, az exporthoz és a foglalkoztatottsághoz Magyarországon

– mondta Michael Breme, aki Alfons Dintner helyét vette át az Audi Hungaria igazgatóságának élén. Breme hozzátette: „A további sikeresség alapját munkatársaink, a kompetenciák folyamatos fejlesztése és a jövőbe mutató Next Level-stratégia képezi.”

Rekordbónuszt fizethet az Audi Hungaria – leküzdötte a kihívásokat

A cég 2023-as éve olyan jól sikerült, hogy rekordméretű bónuszt fizethet: ennek az értéke a fizetés 1,8-szerese lesz.

A vállalat számos új projektbe ruházott be, köztük az új PPE (Premium Platform Electric) elektromos hajtás, valamint az EA888 R4 Otto motor sorozatgyártásába. A vállalat 1993-as alapítása óta az összberuházás értéke elérte a 12,5 milliárd eurót (4943 milliárd forintot), ezzel az Audi Hungaria a magyar járműipar legnagyobb beruházója. 

Folyamatosan jönnek az új projektek. Fotó: Audi Hungaria

„A versenyképességünk fenntartása a kiélezett piaci és költséghelyzetben új kihívások elé állít bennünket. Folyamatosan dolgozunk gazdaságosságunk és pénzügyi teljesítményünk javításán, hogy felkészülten várjuk a jövő kihívásait” – mondta dr. Patrick Heinecke, az Audi Hungaria pénzügy, beszerzés, IT és compliance területért felelős igazgatósági tagja, aki szintén megjegyezte: az Audi Hungaria 2023-as teljesítményét nagymértékben befolyásolták egyedi hatások. 

Az Audi vezérigazgatója, Gernot Doellner eközben úgy nyilatkozott, hogy továbbra is

tartja magát a cégcsoport ahhoz a tervéhez, hogy 2026-ban dobja piacra az utolsó belső égésű motorral hajtott járművét.

Négy fő kihívás

A legutóbbi esztendő kihívásait részletezve Patrick Heinecke négy fő tételre hívta fel a figyelmet:

  • az anyagköltségekre (főleg az acél és az alumínium),
  • az inflációra,
  • az árfolyam-ingadozásra és
  • a magas energiaárakra.

Mindezeket szem előtt tartva továbbra is szigorú költségtervezéssel halad tovább a cég, hiába a remek eredmények.

Kihívásokkal teli lesz 2024. Fotó: Audi Hugária

Michael Breme az idei évre szóló prognózisát azzal kezdte, hogy „veszélyes útszakasz következik”, mivel a külső tényezők zavarossá teszik a kilátásokat. Ezért tartja fontosnak, hogy a saját erejükre támaszkodjanak, ennek alapját pedig véleménye szerint az iparág legerősebb termelési hálózata szolgáltatja: 

Az emberekben és a számokban rejlik vállalatunk sikeressége.

Ő is megjegyezte, hogy optimalizálniuk kell a költségstratégiát, és akkor 2024-ben és a távoli jövőben is sikeres maradhat a cégcsoport.

Kihívásokkal teli lesz 2024

Világszinten az Audi 69,9 milliárd eurós bevétellel zárta 2023-at, a cash flow pedig 4,7 milliárd eurón állt az év végén. Jürgen Rittersberger pénzügyi igazgató azonban úgy nyilatkozott: 

a cégcsoportnál a cash flow várhatóan 2,5-3,5 milliárd euró közé esik majd, főleg a beruházások miatt.

Amúgy is kihívásokkal teli 2024-re számítanak: a globális tervekről nyilatkozva az Audi vezérigazgatója, Gernot Döllner szerint rugalmasak ugyan a dátumok, de megkérdőjelezhetetlen az elektromos hajtásra átállás. A legrózsásabb tervek szerint az évtized végére ebből legalább akkora bevételt generál majd a vállalat, mint a belsőégésű motorokkal ellátott járművekből.