Sok tévénk van, sokat is tévézünk, de nem akarunk költeni rá – pedig jön a foci-Eb és az olimpia is
Nem csak sokat tévéznek a magyarok, sok készüléket is birtokolnak: 10-ből 9 magyar háztartásban van tévé, minden harmadik magyarnak két készüléke, a válaszadók 12 százalékának pedig három tévéje is van egy friss felmérés szerint, amit a közelgő nyári sportesemények, a foci-Eb és az olimpia kapcsán készítettek.

A világ negyedik legnagyobb tévégyártó vállalata – nem mellesleg a labdarúgó-Európa-bajnokság hivatalos szponzora –, a Hisense megrendelésére a Pulzus végezte el az ezerfős kutatást, amelyből világosan kiderült, hogy Magyarországon sokat is használják a sok tévékészüléket: nemre való tekintet nélkül több mint 80 százalék napi szinten tévézik, minden negyedik magyar pedig naponta több mint 3 órát tölt a képernyő előtt. Az idősebb honfitársak kimaxolják az élményt: a 60 évnél idősebbek 54 százalékának két vagy három tévéje is van otthon.
Az viszont, hogy mit nézünk a tévéinken, változóban van.
Tolódik a hangsúly a streaming felé
2022 szeptemberében készült már egy hasonló kutatás: akkor így oszlottak meg a fogyasztott fő tartalmak:
- 65 százalék hagyományos televíziós műsorokat fogyasztott,
- 19 százalék viszont már akkor is streamingelt inkább.
Azóta tovább tolódnak a hangsúlyok: a tévénézés aránya 5 százalékkal, 60 százalékra csökkent, a streaming 3 százalékkal nőt
– sokaknak már egy streamingszolgáltató sem elég. Hasonlóan emelkedik a sportesemények követése és a zenehallgatás mértéke, ezek 1-1 százalékkal magasabbak a korábbi felméréshez képest. A nők többet tévéznek, mint a férfiak, de a sportesemények követése inkább az utóbbiakra és a 60 évnél idősebbekre jellemző.

Mindezek dacára a tévévásárlásra is áll, hogy nem szeretünk rá áldozni. A mostani felmérés szerint a legtöbb magyar 100-150 ezer forint értékben vesz tévét, és csak minden harmadik költ ennél többet új készülékre. A férfiak hajlamosabbak többet költeni, mint a nők, 10-ből egy férfi akár 200-300 ezer forintot is elkölt.
A 18–39 év közöttiek még nyitottabbak a drága készülékekre, akár 500-700 ezer forint értékű készülék is szóba jöhet.
A 60 évnél idősebbek viszont a skála másik végén helyezkednek el, rájuk legjellemzőbb az olcsó készülékek vásárlása, mindössze 5 százalékuk vesz 200 ezer forintnál drágább tévét.
Persze az sem mindegy, hogy milyen készülékért adunk ki százezreket.
Kevesen rohannak tévét venni a foci-Eb miatt
Új készülék vásárlásakor továbbra is az ár a legfontosabb szempont, ezt követik a következők:
- a képernyő mérete,
- a készülék márkája,
- a készülék dizájnja,
- a készülék operációs rendszere,
- a készülék hangrendszere.
A nőknek sokkal fontosabb szempont a készülék ára és a készülék garanciafeltételei, mint a férfiaknak.
A foci-Eb és az olimpia mérsékelten izgatta a válaszadókat, új tévékészülék vásárlását legalábbis kevesen tervezik a nagy sportesemények okán.
Mindössze a válaszadók 17 százaléka gondol új tévé beszerzésére, és csak 2 százaléka fogja ezt megtenni a foci-Eb előtt – amire egyébként a magyar válogatott megkezdte a felkészülését. Az olimpiára vonatkozó kérdés hasonló eredményeket hozott, a magyarok ebben az esetben sem gondolnak arra, hogy új tévét vegyenek – inkább jövőre szereznek majd be új készüléket.



