Virágzik a használtautó-piac – ez áll a háttérben
Az idei év első negyedében 13 százalékkal nőtt a használt gépjárművek eladása a 2023-as év azonos időszakához képest, a tendencia Magyarországon is megfigyelhető. A használtautó-piac erősödésének hátterében az ellátási lánc globális válsága, valamint az Európában tapasztalható pénzügyi bizonytalanság állhat, ami sok vásárló figyelmét irányította a használt gépjárművek felé.

Míg a használt autók iránti kereslet sok országban továbbra is magas, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég tavaly 83 százalékkal – a 2022-ben elért 23,3 millió euróról 2023-ban 42,7 millió euróra – növelte bevételét. Ez a jókora növekedés a vállalat nyugat-európai nyitásának, a termékfejlesztésnek és az új felhasználói szegmenseknek a következménye.
Rokas Medonis, a carVertical vezérigazgatója szerint
az idei év első hónapjai azt mutatják, hogy a cég összesített éves bevétele várhatóan meghaladja az 50 millió eurót,
és a növekedés később is folytatódik.
Bővülés az új piacok és a szélesebb felhasználói szegmens irányába
A vezérigazgató úgy látja, a tavalyi ugrásszerű bevételnövekedés a carVertical üzleti stratégiájában bekövetkezett változás eredménye. A geopolitikai kockázatok miatt 2022-ben a cég úgy döntött, hogy bevételi forrásait Kelet-Közép-Európából Nyugat-Európába helyezi át. Ennek köszönhető, hogy Franciaország, az Egyesült Királyság és Olaszország a vállalat bevételét tekintve a vezető piacok közé került.
A fent említett piacokon a cég bevétele 146 százalékról 264-re nőtt.
Míg a befektetések ezekben az országokban már korábban elkezdődtek, 2023-ban a carVerticalnak végül sikerült exponenciális növekedést elérnie.
„Tavaly valamennyi piacunkon megújultunk – javítottuk a brand vizuális megjelenését és kommunikációját, és arra törekszünk, hogy professzionális tanácsadókká váljunk a gépjárművásárlás és -eladás terén” – mondja Medonis.
Új termékek és bővülő csapat
A carVertical alig hét éve kezdte meg működését, az alkalmazottak száma az utóbbi egy év alatt 95-ről több mint 150-re nőtt. A vállalat két egymást követő évben is felkerült a Financial Times Európa ezer leggyorsabban növekvő vállalatát tartalmazó éves listájára.
A cég közelmúltban piacra dobott új terméke – a járművezetők számára fejlesztett alkalmazás – egyelőre csak Litvániában érhető el, de a tervek szerint hamarosan más országokban is bevezethetik.
Mindez összhangban van a cég azon elképzelésével, hogy a vállalat a járműtörténet-ellenőrzésen messze túlmutató ökoszisztémává váljon.
Bár a cég minden területen gyorsan növekszik, a carVertical továbbra is az alapításakor meghatározott munkahelyi kultúra jegyében folytatja tevékenységét: alkalmazottai kivétel nélkül otthonról dolgozhatnak, és korlátlan mennyiségű szabadságot vehetnek ki.


