Vinci Airports: ezt kell tudni a Budapest Airport társtulajdonosáról
A Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-n keresztül a magyar állam visszavásárolta a Budapest Airport Zrt.-t. A tranzakcióban a Vinci Airports segítette Magyarországot, és ezzel 20 százalékos részesedést szerzett a repülőtérben. Ezt kell tudni, a magyar állam partneréről.

A 3,1 milliárd eurós visszavásárlásban a francia Vinci Airports fogott össze a magyar állami tulajdonban lévő Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-vel. A cég a Vinci Group francia koncessziós és építőipari társaság leányvállalata, polgári repülőterek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik. Hálózatához 65 repülőtér tartozik 12 országból. Vannak reptereik Franciaországban, Portugáliában, Brazíliában, az Egyesült Államokban, Kombodzsában, Japánban, a Dominikai Köztársaságban, Chilében, Szerbiában, az Egyesült Királyságban és Costa Ricában.
Megszólalt a Budapest Airport legnagyobb részvényese a repülőtér eladásárólA Corvinus Zrt. és a francia Vinci Airports 3,1 milliárd euróért megvásárolta a Budapest Airport Zrt.-t, ezzel a repülőtér visszakerült a magyar állam tulajdonába. A reptér eddigi legnagyobb részvényese, az AviAlliance ügyvezető igazgatója számot adott arról, hogy az elmúlt majdnem húsz évben mennyi fejlesztést hajtottak végre a repülőtéren. |
A cég 1995-ben szerezte meg az első egységeit Kambodzsában. A Phnom Penh és Siem Reap repülőterekre 2040-ig szóló koncessziós szerződést írt alá. 2006-ban az ország harmadik légikikötőjét is megszerezték.
Franciaországban 2003-ban nyerték el az első pályázatukat, amikor megszerezték a Grenoble repülőteret, majd a 2004-ben a Chambéry repülőteret.
A Vinci Airports elnöke Nicolas Notebaert, aki 2008 óta vezeti a céget. A bevétele 2022-ben majdnem 2,7 milliárd euró volt, nettó jövedelme 507 millió euró.


