Elárulta a BYD, hogy milyen modellekkel kezdi meg a gyártást szegedi gyárában. Úgy tűnik, hogy a kínai piacot uraló autógyártó stratégiája Európában más lesz, mint otthon.
A cég európai vezetője, Stella Li a Capital című lapnak elmondta, hogy a szegedi üzemben a Dolphin és az Atto 3 lesz az első két típus, amelynek elkezdik a gyártását – ezek nem a cég hazai piacát meghódító ultraolcsó modellek. A Dolphin a lap beszámolója szerint a Volkswagen ID.3-hoz vagy Golfhoz hasonlítható, míg az Atto 3 hasonló kategóriás SUV. A harmadik, európai piacra szánt BYD autó pedig a kettő közötti Atto 2 lehet.
A BYD korábban azt is tervezte, hogy a Seagull kisautó európai változatát is piacra dobja, és ez nem is változott, ám az csak a negyedik modell lesz a cég kínálatában a kontinensen.
A szegedi gyár 2025 végén kezdi meg a termelést, ami Li szerint két-három év alatt éri el a teljes kapacitást. A Volkswagen így az olcsó modellek terén megelőzheti a kínai céget, hiszen a német gyártó 2026-ra tervezi az ID.2-t, amely 25 ezer euró (10 millió forint) alatti áron indulna.
A BYD európai vezetője azt is elmondta, hogy a cél az, hogy lépésről lépésre, modellenként bővítsék az európai kínálatot, így a szegedi gyárban végül tizenkétféle autó készülhet. Ennek eredményeként az import is teljesen megszűnhet, a cég az európai piacot európai gyárakból fogja ellátni. A hazai piacát két éve uraló vállalat Európát egyelőre nem hódította meg,
Németországban október végéig idén mindössze 2157 autót adott el annak ellenére, hogy a nyári labdarúgó-Eb egyik szponzora a BYD volt.
Az elektromos autózás terjedésének európai lassulása miatt a cég most már nem csak az elektromos autókra fókuszál a kontinensen, de több plug-in hibridet is piacra tervez dobni. Li szerint ez egyfajta kapudrogként szolgálhat az európai vásárlók számára, akik miután megszokják az elektromos töltést, és megtapasztalják az elektromos hajtás előnyeit, könnyebben fognak tisztán elektromos modellekre váltani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.