A BYD újabb havi értékesítési rekordot állított fel, de gyanítható, hogy a novemberben elért 506 804 darabos csúcs is kérészéletű lesz. Az egész éves, a négymilliót meghaladó eladási rekord pedig szintén borítékolható, hiszen december elején már 3 757 336 eladott autónál jártak, ami 40 százalékos éves növekményt takar.
Igaz, a BYD marketinges stratégái apróbb lépésekkel haladnak előre, pár ezres pluszteljesítménnyel is beérik, hogy a PR-szempontokból is fontos, immár hatodik hónapja tartó rekordsorozat ne szakadjon meg. Így történt ez most is, a mintegy háromezres plusztétel az előző havit csak a 0,8 százalékkal lépi túl, az egy évvel ezelőttihez képest viszont 68 százalékos az ugrás.
A növekményben benne van az a nyáron átadott, havi (!) 200 ezer elektromos autó (BEV) és tölthető hibrid (PHEV) gyártására alkalmas kapacitásbővítés, amiről a BYD igazgatója ejtett pár szót az ősszel. Mint ismert, a Szegeden óriásgyárat építő BYD, s azt jövőre üzembe is helyező cég előre gondolkodva már 2022 márciusában leállította a belső égésű motorokkal szerelt autók gyártását, átengedve a terepet a konkurenciának.
A vállalat az új generációs autók (New Energy Vehicles, NEV) gyártására állt át, s ebben világelső lett, noha a tisztán elektromos autók értékesítésében egyszer-egyszer még a Teslát is meg tudta előzni.
Most is az Elon Musk alapító-vezérigazgató irányította amerikai vállalat mögött halad, de ebben üzleti megfontolás áll, ugyanis a tölthető hibridek iránti kereslet most jóval markánsabb – az Európán kívüli területeken –, mint a villanyautók iránti. Ezért az előbbire álltak rá, ami az értékesítési számokon is meglátszik.
Emellett jóval kisebb darabszámban, de folyamatosan ontják a haszonjárműveket, itt is az autóbuszok és a kisebb áruszállítók jutnak előnyhöz. Ezekből a munkaigényesebb járművekből novemberben 2801-et adtak át megrendelőiknek, harmadával többet az októberinél, és kétharmadával többet az egy évvel korábbinál.
Jóllehet, ezúttal a PHEV-eknél kisebb törést láthatunk, hiszen októberhez képest 1,6 százalékkal csökkent az értékesítés, de az eladott 305 938 darab így is 60 százalék feletti részesedést jelent a BYD teljes forgalmából.
Az éves bővülés viszont 133 százalékos, jól jelezve a trendet, amely az elektromos autók iránti globális kereslet megtorpanásáról szól.
Mindenesetre a novemberi kisiklással nyolc hónapos emelkedő trend szakadt meg.
Villanyautókból a BYD 198 065 darabot értékesített a múlt hónapban, ezzel 4,5 százalékkal lőtt az októberi és 16,4 százalékkal az egy évvel korábbi adat fölé.
Ilyen értékesítési mutatók mellett nem túlzás azt állítani, hogy a világelső új generációs autógyártó külföldi értékesítése meglehetősen döcög, különösen a meghirdetett exportoffenzíva árnyékában.
Igaz, az Európai Unió által novemberben öt évre rögzített, 35,3 százalékig terjedő versenykiegyenlítő büntetővámok miatt a legtöbb kínai elektromosautó-gyártó átértékeli európai beruházásait és a kontinens piacára vonatkozó üzleti stratégiáját, de a BYD által globálisan kimutatott 30 977 darabos novemberi „külföldi kontingens” még így is túl karcsúnak tűnik.
Októberhez képest ez 0,7 százalékos csökkenés, de éves szinten is mindössze 1,1 százalékos volt a növekedés, azaz igazi offenzíváról egyelőre nem beszélhetünk 2024 tekintetében sem.
A külföldi gyártású és el is adott BYD-ek darabszáma 2836, ezen
kapacitások belépése és a gyártás felfuttatása nagyot lendíthet majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.