A parlamentben hétfőn Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkára elmondta, hogy a Ferihegyre kivezető vasúti közlekedésről szóló megvalósíthatósági tanulmány felülvizsgálat alatt áll, és 2025-ben készülhet el. Arra is kitért, hogy a repülőtérre vezető kétszer egy sávos út a megnövekedett forgalmat nem tudja elvezetni, emiatt az érintett útszakasz fejlesztésének tervezése 2021 óta folyik.
Az államtitkár Arató Gergely (DK) azon felszólalására reagált, miszerint „a budapesti repülőtér megközelíthetőségére, a közúti fejlesztésre konkrét tervek vannak, de a kötött pályás, vasúti fejlesztésről nagyon keveset hallani”. Ezután a képviselő elmondta: szerinte „viszonylag olcsón meg lehetne teremteni a kapcsolatot Kőbánya-Kispesttel”, majd megkérdezte, hogy a kormány ezt tervezi-e.
Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter még tavasszal leleplezte a nagy költségvetési terveket a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel kapcsolatban. Akkor ugyanis elmondta, hogy
Világossá tette, hogy önmagukban már ezek jelentős beruházást feltételeznek, éppen ezért ez nem csak állami forrásból valósulhatnak meg. „Ilyen jellegű tárgyalások zajlanak is. Több száz milliárd forintos fejlesztésekről van szó, ezek között van olyan, amelyet piaci alapon is meg lehet csinálni, ami főleg a vasútra igaz” – mondta.
Szeptemberben már elkezdődött a ferihegyi repülőtérre vezető út felújítása a fejlesztés környezeti hatásvizsgálatával. Miután újra magyar kézbe került a repülőtér, az út fejlesztése is új lendületet kapott, ám szeptember 10-én még csak a 60 napos hatásvizsgálat indult el. Maga az építkezés 2026-ban kezdődhet meg, és három-öt éves munka után, leghamarabb 2030-ra készülhet el a kormányhivatal szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.