Ugyan bő egy hét van még december 24-ig, az óra azonban ketyeg azoknak, akik online szeretnék megrendelni a karácsonyi ajándékaikat. Aki ugyanis az utolsó pillanatra hagyta a vásárlásnak ezen formáját, annak mindenképpen figyelembe kell vennie, hogy december 20. után már korántsem biztos, hogy megérkezik a rendelése. Korábbi cikkünkben a webáruházaknál érdeklődtünk a főbb tudnivalókról, ezúttal a legnagyobb hazai csomagküldő cégeket kérdeztük meg, hogy mit javasolnak a vásárlóknak.
A Foxpost kérdéseinkre azt a választ küldte, idén ők is arra készülnek, hogy a karácsonyi csúcsszezonban zökkenőmentesen kiszolgálják ügyfeleiket. Épp emiatt hálózatuk bővítése és járműparkjuk fejlesztése mellett jelentősen növelték szortolási kapacitásaikat, és célzottan készültek a legkritikusabb területek kiszolgálására. Továbbá vásárlóik számára rendeléskor már látható a csomagautomaták várható telítettsége, ami segíti a zökkenőmentes kézbesítést.
„Egy apró, de nagyon fontos kérésünk: amint értesítést kapnak, igyekezzenek mielőbb kivenni csomagjaikat az automatákból. Ezáltal több hely szabadul fel, és mindenki időben megkaphatja megrendeléseit. Ez a kis lépés hatalmas különbséget jelenthet a karácsonyi roham kezelésében” – írták, továbá azt javasolják, hogy
legkésőbb december 16-ig, hétfőig, csomagautomatába szóló küldeményeknél pedig december 20-ig, péntekig adják fel a rendeléseiket, hogy az ajándékok biztosan a fa alá kerüljenek. Szerencsére idén december 24-e hétköznapra esik, így még több idő van a kézbesítésre.
Mint írták, ez idáig sikerült zökkenőmentesen feldolgozniuk az érkező csomagokat. Az éves forgalomnövekedésükről azt közölték, hogy jókora, ugyanakkor a szezonális vásárlási szokások miatt az utolsó hétben várják a legnagyobb terhelést. „Eddigi tapasztalataink alapján a karácsonyi szezonban a vásárlói kedv némileg visszafogottabb a tavalyihoz képest, de a pontos értékeléshez az ünnepi időszak lezárulta és az adatok elemzése után tudunk konkrét következtetéseket levonni” – tették hozzá.
A Magyar Posta azt közölte, hogy több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít az év végi ünnepi időszakban. Ennek a mennyiségnek a sikeres kezelésére szisztematikusan készültek:
Országszerte több mint 3500 ponton biztosítják a postai szolgáltatások teljes körét.
Mindezek eredménye, hogy a konkurenciánál tapasztalható diszfunkciók a postánál nem jelentkeznek.
A Magyar Posta egyúttal felhívta ügyfelei figyelmét, hogy a karácsonyi küldemények időbeni kézbesítéséhez legkésőbb december 18-ig adják fel csomagjaikat. Ez azonban csak a hazai webáruházakra igaz. A Sonline-nak december elején írt válaszában a posta arra is figyelmeztetett, hogy csak azok a távol-keleti csomagok érkeznek meg időben, amelyeket már hetekkel ezelőtt megrendeltek. Így akik most terveznek külföldi webáruházból karácsonyi ajándékot rendelni, azoknak számolniuk kell azzal az eshetőséggel is, hogy – a karácsonyi megnövekedett csomagmennyiség miatt – a megrendelt termékeiket az ünnepek után kapják kézhez.
A karácsony előtti kézbesítési kísérlet érdekében a csomagokat legkésőbb december 19-ig szükséges átadni részükre. A kiszállítás pontos ideje a webshopok által átadott küldemények időzítésétől is függ, ezért célszerű előre tervezni a rendeléseket – írta a DPD Hungary.
Felhívták rá a figyelmet, hogy maga a megrendelés még nem jelenti a másnapi kézbesítést. A logisztikai cégek az időgarantált kézbesítést (egy-két munkanap) a termék rendszerükbe való beérkezését követően számolják.
Az automaták és átvételi pontok rugalmas megoldást kínálnak, hosszabb nyitvatartással és időfüggetlen hozzáféréssel. Az otthoni kézbesítést választók számára a myDPD alkalmazás nyújt lehetőséget egyrészt a csomagok nyomon követésére, másrészt pedig szükség vagy igény esetén az átirányításukra akár egy más napra vagy címre. Az ünnepi szezonban az átlagos időszakhoz képest 20-30 százalékos forgalomnövekedés tapasztalható, amely az új partnerségek hatására tovább erősödik évről évre.
A GLS kérdésünkre azt írta, különös figyelmet fordítanak az év végi hajrára, mivel tisztában vannak azzal, hogy mindenki számára fontos, hogy az ajándékok időben célba érjenek. A karácsonyi időszakra már hónapokkal korábban megkezdték a felkészülést: gondosan tervezik a kapacitásokat, folyamatosan figyelik az adatokat és előrejelzéseket, hogy minimalizálják a késések lehetőségét.
Ez a tudatos tervezés teszi lehetővé számunkra, hogy még a legnagyobb csúcsforgalomban is a megszokott gyorsasággal és precizitással dolgozzunk
– fogalmaznak, hozzátéve, az ünnepi szezonban sem szeretnének kellemetlenséget okozni a vásárlóknak azzal, hogy meghatározzák, meddig rendeljék meg az ajándékokat. Ahogy azt is a vásárlók preferenciáira bízzák, hogy a futárszolgálatot vagy a csomagboxokat választják-e.
Azt viszont elismerik: előfordulhat, hogy egy-egy frekventált helyszínen lévő GLS Automata megtelik, hiszen az eszközök rekeszszáma véges. Így a vásárlók számára a több webáruházban elérhető, térképes kereső valós idejű információt nyújt arról, hogy melyik GLS Automata rendelkezik szabad kapacitással. A térkép színes jelzésekkel mutatja a telítettségi szinteket, és segít megtalálni a legközelebbi szabad kapacitással rendelkező automatát. Ha egy webáruházban nem elérhető ez a kereső, a GLS weboldalán és az ecsomag.hu oldalon is nyomon követhetik az automaták aktuális telítettségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.