Újabb lépéssel került közelebb a munkakezdés a Flórián téri felüljáróknál: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a KM Építő Kft. 2024. december 16-án aláírta a vállalkozói szerződést, amelynek értelmében a kivitelező nettó 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést, írta a Magyar Építők a BKK közleménye alapján.
A teljes projektköltség, a kötelező tartalékkeret, a tervezési díj, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett, az áfatartalommal együtt bruttó 3 milliárd forint körül várható.
A rekonstrukció 2025 első negyedévében kezdődhet, és előreláthatóan 2026 tavaszáig tart.
A felújítás igencsak indokolt, ugyanis a negyven éve épült óbudai felüljárók műszaki állapota a legutóbbi beavatkozás óta eltelt hosszú idő alatt jelentősen romlott.
A beruházás során a szakemberek:
A Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő, egymással párhuzamos két felüljáró szerkezet naponta több mint ötvenezer jármű áthaladását biztosítja: kiemelt a szerepe Budapest és az agglomeráció közlekedésében, hiszen a főváros határán is átnyúló tranzitútvonalakat kapcsol össze.
A munkák idején a Szentendrei útról Pestre tartó forgalom külön szintű áthaladása a tervek szerint folyamatosan biztosítva lesz, míg a Pestről érkező forgalom az egyik ütemben külön szinten, a felüljárón halad, a másik ütemben pedig alatta kanyarodik a Szentendrei útra.
A kivitelezés szükségszerűen forgalomkorlátozásokkal, illetve ideiglenes változásokkal jár, ezért a BKK arra kéri az agglomerációból érkezőket, hogy ha lehetőségük van rá, a felújításkor a közösségi közlekedést vegyék igénybe, ezzel is csökkentve a környék forgalmi terhelését. A lezárások, terelések és alternatív útvonalak pontos részleteiről a BKK a tényleges munkakezdés előtt ad tájékoztatást.
A munkák során lesz olyan rövid időszak, amikor nem biztosítható a felüljáró alatt az 1-es villamos közlekedése, ekkor a BKK gondoskodik a szükséges autóbuszos pótlásról
– írja a közlekedési központ a beruházásról, amelyhez mintegy a forrást a Fővárosi Önkormányzat biztosítja. A költségek pénzügyi fedezetét nagy részben az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó – március elején lezárult, maratoni hosszúságú – perben visszaszerzett összeg jelenti. A Nemzetközi Választottbíróság döntése nyomán a BKK által a Scheidt & Bachmann ellen 2021-ben indított perben a német cég jelentős összeget fizet a fővárosi közlekedésszervezőnek, miután a budapesti elektronikus jegyrendszer kivitelezőjeként a kivitelezésre kötött szerződést megszegte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.