Kiderült, mikor kezdődhet el a fővárosi Flórián téri felüljárók felújítása
Újabb lépéssel került közelebb a munkakezdés a Flórián téri felüljáróknál: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a KM Építő Kft. 2024. december 16-án aláírta a vállalkozói szerződést, amelynek értelmében a kivitelező nettó 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést, írta a Magyar Építők a BKK közleménye alapján.

Jövő év első negyedévében indulhat a felújítás
A teljes projektköltség, a kötelező tartalékkeret, a tervezési díj, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett, az áfatartalommal együtt bruttó 3 milliárd forint körül várható.
A rekonstrukció 2025 első negyedévében kezdődhet, és előreláthatóan 2026 tavaszáig tart.
A felújítás igencsak indokolt, ugyanis a negyven éve épült óbudai felüljárók műszaki állapota a legutóbbi beavatkozás óta eltelt hosszú idő alatt jelentősen romlott.
A beruházás során a szakemberek:
- kicserélik az útpálya burkolatát;
- helyrehozzák a vasbeton szerkezet hibáit;
- teljes szélességében felújítják a szigetelést, megszüntetve a pillérek felett az átázások okát;
- új vasbeton szegélyt építenek, amire új, biztonságosabb szalagkorlátot szerelnek;
- a hidak két végére új dilatációs szerkezetet és sarukat építenek be;
- javítják a vízelvezető rendszeren, a támfalak, a hídfők és a pillérek betonfelületein keletkezett hibákat, továbbá
- a régészeti leletek épségére is kiemelt figyelmet fordítanak.
Két ütemben újulnak meg a felüljárók
A Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő, egymással párhuzamos két felüljáró szerkezet naponta több mint ötvenezer jármű áthaladását biztosítja: kiemelt a szerepe Budapest és az agglomeráció közlekedésében, hiszen a főváros határán is átnyúló tranzitútvonalakat kapcsol össze.
A munkák idején a Szentendrei útról Pestre tartó forgalom külön szintű áthaladása a tervek szerint folyamatosan biztosítva lesz, míg a Pestről érkező forgalom az egyik ütemben külön szinten, a felüljárón halad, a másik ütemben pedig alatta kanyarodik a Szentendrei útra.
A kivitelezés szükségszerűen forgalomkorlátozásokkal, illetve ideiglenes változásokkal jár, ezért a BKK arra kéri az agglomerációból érkezőket, hogy ha lehetőségük van rá, a felújításkor a közösségi közlekedést vegyék igénybe, ezzel is csökkentve a környék forgalmi terhelését. A lezárások, terelések és alternatív útvonalak pontos részleteiről a BKK a tényleges munkakezdés előtt ad tájékoztatást.
A munkák során lesz olyan rövid időszak, amikor nem biztosítható a felüljáró alatt az 1-es villamos közlekedése, ekkor a BKK gondoskodik a szükséges autóbuszos pótlásról
– írja a közlekedési központ a beruházásról, amelyhez mintegy a forrást a Fővárosi Önkormányzat biztosítja. A költségek pénzügyi fedezetét nagy részben az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó – március elején lezárult, maratoni hosszúságú – perben visszaszerzett összeg jelenti. A Nemzetközi Választottbíróság döntése nyomán a BKK által a Scheidt & Bachmann ellen 2021-ben indított perben a német cég jelentős összeget fizet a fővárosi közlekedésszervezőnek, miután a budapesti elektronikus jegyrendszer kivitelezőjeként a kivitelezésre kötött szerződést megszegte.


