Fordulat a kaposvári kukásháborúban
Az elmúlt napokban több téves információ jelent meg a sajtóban a nagykanizsai szemétszállítással kapcsolatban – írja a Világgazdasághoz ejluttatott közleményében a Mohu Zrt. Állítása szerint, és – a híresztelésekkel ellentétben – az új hulladékszállító, a kaposvári KHG számít a kanizsai kukásokra, akiket jogfolytonossággal és az addigi bérükkel átvenne. A feladatot korábban ellátó kanizsai Viridis-Pannónia viszont drágábban gyűjtené a szemetet, ez pedig veszélyeztetné a lakossági rezsicsökkentést.

Minden érintett képben volt
Erről a Viridis-Pannónia vezetésével és a polgármesterrel is folytak tárgyalások, tehát az érintettek ismerték ezeket az információkat. Ennek ellenére a Viridis-Pannónia több esetben akadályozza a munkát Nagykanizsán, és félrevezető információkat szivárogtat az alkalmazottaknak. A Mohu leszögezi, hogy elutasít minden erőszakos cselekedet és álhírterjesztést. „A munkatársak megfélemlítése és a szemétszállítás akadályoztatása elfogadhatatlan. Mindannyiunk célja, hogy Nagykanizsán zavartalanul folytatódjon a munka” – olvasható a közleményben.
A Mohu a koncesszióban vállalta, hogy a lakosságnak a rezsicsökkentett áron biztosítja a szemétszállítást, ettől egyetlen esetben sem térhet el.
A Viridis-Pannónia által kínált ár esetében azonban nem garantálható, hogy a magas díjak miatt ne a lakosság fizesse meg a különbözetet.
Éppen ezért a Mohut képviselő régiókoordinátor
- az olcsóbb,
- költséghatékonyabb,
- de magas színvonalú
ajánlat mellett döntött, és így a kaposvári KHG végezné el a jövőben ezt a feladatot.
Az említett tárgyalások jegyzőkönyvében is rögzített információk szerint a KHG jelezte a nagykanizsai cégnek, hogy a Viridis-Pannónia munkatársaira számít. Őket jogfolytonossággal, ugyanolyan bérezéssel venné át. A tárgyalások során a Viridis-Pannónia vezetése jóval magasabb díjat ajánlott a hulladékbegyűjtésért, miközben a munkatársaknak ugyanazt a bért fizetné, mint a kedvezőbb ajánlatot adó KHG.
Mohu: van még egy valótlanság
Jelenleg bizonyos nagykanizsai vezetők, illetve a cég egyes tisztségviselői félretájékoztatják az alkalmazottakat és a lakosságot. Ahogy az is valótlan állítás a közlemény szerint, hogy a KHG Kaposvárról látná el a feladatot.
A cég Nagykanizsán nyitott telephelyet, ott működteti az ügyfélszolgálatot, és most is nagykanizsai alkalmazottakkal dolgozik.
A jegyzőkönyv is tanúsítja, hogy az eszközök (így például kukásautók) használatáról is további egyeztetéseket javasolt a Mohu, azaz nyitott a tárgyalásokra.
A társaság azt írja továbbá, hogy az elmúlt napokban a félrevezető információk miatt indokolatlan hangulatkeltés zajlott a városban, amelyek kapcsán akadályozták a szemétszállítást, és sokszor szinte ellehetetlenítették, hogy a kanizsai lakosoktól szabályszerűen elszállítsák a szemetet. Ennek ellenére a KHG munkatársai mindent megtesznek azért, hogy az elvárt színvonalon teljesítsék a feladatukat.
Mindezek ellenére a Mohu és régiókoordniátorai nyitottak arra, hogy minden hulladékgazdálkodási vállalkozóval együttműködjenek, amely versenyképes áron, hatékonyan és magas szolgáltatási minőséggel vállalja, hogy elvégzi a feladatát.
Közleményt adott ki a másik érintett is
A január elsejei, kényszerített szolgáltatóváltás miatt Zala és Somogy vármegyékben a korábban a Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. által biztosított, zökkenőmentes hulladékszállítást jelenleg a Kaposvári Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. egyre növekvőbb zavarodottsággal végzi – olvasható az NFV Pannonia honlapján. Eszerint az új szolgáltató
- „elfelejti" az ipari és társasházi konténerek létezését,
- komplett településrészeket hagy ki a gyűjtésből,
- a szelektív szigeteket nem üríti le,
- teljes járatokat nem indítanak el,
továbbá a számára ismeretlen települések miatt a saját dolgozóit is bőven 8 óra feletti munkavégzésre kényszeríti, miközben legtöbbük naponta 150-250 kilométert kénytelen ingázni. Írnak a munkavállalók és családjainak veszélybe kerüléséről is. Ez utóbbit a Mohu fenti közleménye egyértelműen cáfolta, a hulladékszállítás rendszerének csak néhány részletére tért ki.


