Az elmúlt napokban több téves információ jelent meg a sajtóban a nagykanizsai szemétszállítással kapcsolatban – írja a Világgazdasághoz ejluttatott közleményében a Mohu Zrt. Állítása szerint, és – a híresztelésekkel ellentétben – az új hulladékszállító, a kaposvári KHG számít a kanizsai kukásokra, akiket jogfolytonossággal és az addigi bérükkel átvenne. A feladatot korábban ellátó kanizsai Viridis-Pannónia viszont drágábban gyűjtené a szemetet, ez pedig veszélyeztetné a lakossági rezsicsökkentést.
Erről a Viridis-Pannónia vezetésével és a polgármesterrel is folytak tárgyalások, tehát az érintettek ismerték ezeket az információkat. Ennek ellenére a Viridis-Pannónia több esetben akadályozza a munkát Nagykanizsán, és félrevezető információkat szivárogtat az alkalmazottaknak. A Mohu leszögezi, hogy elutasít minden erőszakos cselekedet és álhírterjesztést. „A munkatársak megfélemlítése és a szemétszállítás akadályoztatása elfogadhatatlan. Mindannyiunk célja, hogy Nagykanizsán zavartalanul folytatódjon a munka” – olvasható a közleményben.
A Mohu a koncesszióban vállalta, hogy a lakosságnak a rezsicsökkentett áron biztosítja a szemétszállítást, ettől egyetlen esetben sem térhet el.
A Viridis-Pannónia által kínált ár esetében azonban nem garantálható, hogy a magas díjak miatt ne a lakosság fizesse meg a különbözetet.
Éppen ezért a Mohut képviselő régiókoordinátor
ajánlat mellett döntött, és így a kaposvári KHG végezné el a jövőben ezt a feladatot.
Az említett tárgyalások jegyzőkönyvében is rögzített információk szerint a KHG jelezte a nagykanizsai cégnek, hogy a Viridis-Pannónia munkatársaira számít. Őket jogfolytonossággal, ugyanolyan bérezéssel venné át. A tárgyalások során a Viridis-Pannónia vezetése jóval magasabb díjat ajánlott a hulladékbegyűjtésért, miközben a munkatársaknak ugyanazt a bért fizetné, mint a kedvezőbb ajánlatot adó KHG.
Jelenleg bizonyos nagykanizsai vezetők, illetve a cég egyes tisztségviselői félretájékoztatják az alkalmazottakat és a lakosságot. Ahogy az is valótlan állítás a közlemény szerint, hogy a KHG Kaposvárról látná el a feladatot.
A cég Nagykanizsán nyitott telephelyet, ott működteti az ügyfélszolgálatot, és most is nagykanizsai alkalmazottakkal dolgozik.
A jegyzőkönyv is tanúsítja, hogy az eszközök (így például kukásautók) használatáról is további egyeztetéseket javasolt a Mohu, azaz nyitott a tárgyalásokra.
A társaság azt írja továbbá, hogy az elmúlt napokban a félrevezető információk miatt indokolatlan hangulatkeltés zajlott a városban, amelyek kapcsán akadályozták a szemétszállítást, és sokszor szinte ellehetetlenítették, hogy a kanizsai lakosoktól szabályszerűen elszállítsák a szemetet. Ennek ellenére a KHG munkatársai mindent megtesznek azért, hogy az elvárt színvonalon teljesítsék a feladatukat.
Mindezek ellenére a Mohu és régiókoordniátorai nyitottak arra, hogy minden hulladékgazdálkodási vállalkozóval együttműködjenek, amely versenyképes áron, hatékonyan és magas szolgáltatási minőséggel vállalja, hogy elvégzi a feladatát.
A január elsejei, kényszerített szolgáltatóváltás miatt Zala és Somogy vármegyékben a korábban a Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. által biztosított, zökkenőmentes hulladékszállítást jelenleg a Kaposvári Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. egyre növekvőbb zavarodottsággal végzi – olvasható az NFV Pannonia honlapján. Eszerint az új szolgáltató
továbbá a számára ismeretlen települések miatt a saját dolgozóit is bőven 8 óra feletti munkavégzésre kényszeríti, miközben legtöbbük naponta 150-250 kilométert kénytelen ingázni. Írnak a munkavállalók és családjainak veszélybe kerüléséről is. Ez utóbbit a Mohu fenti közleménye egyértelműen cáfolta, a hulladékszállítás rendszerének csak néhány részletére tért ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.