BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tavaly is a Suzuki uralta a hazai autópiacot

Amióta 1992-ben megnyílt az esztergomi gyár, a Suzuki letaszíthatatlan a trónról. Idén az eladások közel 13 százaléka köthető a Suzukihoz.

Ismét vezető pozíciót szerzett a magyarországi újautó-eladások terén a Suzuki, miután az idén értékesített 121 607 gépkocsi 12,94 százaléka ilyen márkájú volt – közölte csütörtökön a Datahouse újautó-eladási statisztikái alapján a Magyar Suzuki Zrt.

240523_dunaauto_018_VZ, suzuki
A Suzukit nem tudják lehagyni a versenytársak / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A vállalat hangsúlyozta, hogy mióta Esztergomban megindult a gyártás, már 21. alkalommal végzett az élen a Suzuki a magyar autópiacon. 

A leginkább népszerű modell – 6883 darabos értékesítéssel – a Vitara lett, amit 6607 eladással az S-CROSS követ. A nem Esztergomban gyártott hibrid Suzukik közül a Swiftből 1867 kelt el tavaly, míg az Ignisből 302, a Swace-ből 71 darab fogyott. Megvettek két teljesen elektromos Across SUV-t is.

A Magyar Suzuki közleménye szerint az év legnagyobb kihívását a jemeni húszik támadásai jelentették a Vörös-tenger hajóforgalma ellen, ám a vállalat beszállítóival együtt dolgozott azon, hogy a termelés folyamatos maradjon.

Noha az idei évre a pici szereplők az újautók-piacának csupán egy számjegyű bővülését várták, az év utolsó negyedévének adataival a növekedés üteme elérte a 12,9 százalékot is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.