BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Különleges profilú vállalat kapott új vasúti vezetőt

A hadiipari szállítástól a veszélyes hulladékok hasznosításán át a raklappiac kézben tartásáig terjed a feladata annak a vállalatnak, amely most új vezetővel erősödött. Varga Balázst bízták meg a MÁV-Rec vasúti divíziójának irányításával.

Január 1-jétől Varga Balázs vezeti a MÁV-Rec Railway Engineering Corporation Kft. vasútüzemi divízióját. A szerepben Rajzinger Ilonát váltotta, aki 12 éven át vezette a divíziót, majd 2024. december 31-én nyugdíjba vonult.

vasút
Varga Balázs tizenöt évnyi vasúti tapasztalatot hasznosít / Fotó: MÁV-Rec

Varga Balázs 2010-ben kezdte meg pályafutását – még tanulmányai alatt – a MÁV-Rec vállalatnál, amelynél a Váci DDC-ben vagonürítőként dolgozott alkalmi munkavállalóként. Mivel még tanult, csak beugrósként vállalt éjszakai munkákat a MÁV-Rectől kapott közlemény szerint. Ám közben tolatásvezetői és mozdonyvezetői képesítést szerzett, majd 2011-től, iskolai tanulmányai befejezése után teljes munkaidős mozdonyvezetőként dolgozott a cég Csepeli Szabadkikötőjében. Itt három éven át gyűjtött szakmai tapasztalatot, és tovább képezte magát vasútüzem-vezetői és -részlegvezetői területen. Ezután visszatért a váci telephelyre, ahol részlegvezetőként és vasútüzemvezető-helyettesként dolgozott. 

Ez az időszak karrierje szempontjából meghatározónak bizonyult, hiszen itt mélyebb betekintést nyerhetett a cég működésébe, és aktívabb szerepet vállalhatott az irányításában.

Közben további képzéseken vett részt, többek között vasútszakmai gyakorlati és elméleti oktatóként is képesítést szerzett.

Hat évet töltött Vácon, majd előlépett a cég gépészeti vezetői pozíciójába. Ebben a szerepben

  • az innováció,
  • a folyamatok optimalizálása
  • és a gépészet fejlesztése

állt a középpontban. Négy év sikeres munka után, 2025. január 1-jétől már a vasútüzemi divízió vezetője volt.

Kettesével vette a lépcsőfokokat a vasúti szakmában

Varga Balázs tizenöt éves vasúti pályafutása során az alkalmi munkavállalói kezdéstől a divízióvezetői pozícióig jutott, miközben munkájával és elhivatottságával meghatározó szereplőjévé vált a vállalat életének – írja a közlemény. Új szerepében hangsúlyt helyez

  • a partnerekkel való szoros együttműködésre,
  • a kölcsönös bizalom kiépítésére
  • és olyan megoldások kidolgozására, amelyek a jelenlegi és a jövőbeni kihívásokra is választ adnak.

Rendet tart a cég a raklapok piacán

A 2001-ben alakult MÁV-Rec szolgáltatási területei több szálon kapcsolódnak a vasúti és általános logisztikai, illetve a hulladékgazdálkodási-környezetvédelmi feladatokhoz. 

A száz százalékban magyar tulajdonú cég a UIC EUR jelzésű rakodólapok védjegyoltalmi területén komoly erőfeszítéseket tesz a rakodólappiacon megjelenő termékek minőségének állandó színvonalon tartására.

A MÁV-Rec többségi tulajdonosa az L.A.C. Holding Zrt., a kisebbségi az állami tulajdonú MÁV Zrt. Honlapja szerint fellép a nem megfelelő minőséget produkáló, engedély nélküli gyártók és javítók ellen, és folyamatosan ellenőrzi az engedéllyel rendelkező, magas minőségi követelmények mellett dolgozó rakodólapgyártók és -javítók gyártási folyamatait és az általuk előállított termékeket. Az általa ellenőrzött és hitelesített valamennyi EUR-rakodólap megfelel a vonatkozó szabványok előírásainak, így ezek teljes jogú tagjai az EUR jelzésű csererakodólap-rendszernek.

A kft. a rakodólap védjegyoltalmi tevékenységét 2009-ben kiterjesztette Románia területére is, ennek részeként Székelyudvarhelyen képviseletet hozott létre.

A hulladékpiac aktív szereplője

Az elmúlt években a MÁV-Rec a saját telephelyi hulladék begyűjtése mellett az irodai szelektív hulladékgyűjtéstől a nagy szakértelmet igénylő egyedi bontási feladatokon át a speciális veszélyességű hulladékok kezeléséig vállal szerepet. Emellett számos egyedi, speciális feladat elvégzésében is áll partnerei rendelkezésére.

Az elmúlt évek néhány egyedi feladata:

  • Mintegy 1,4 millió tonna építőanyagot juttatott el külszíni bányákból az M7-es autópálya Balaton melletti szakaszára néhány hónap alatt.
  • Szállított harckocsikat, lövegeket, kivont repülőgépet, más katonai eszközöket.
  • Felújított 200 vasúti kocsit.
  • Megszervezte speciális veszélyességű anyagok ipari hasznosítását.

A kft. 2023-at 2,1 milliárd forint árbevétellel és 59 millió forint adózott eredménnyel zárta, az utóbbi adat kevesebb a 2022-es felénél. 2023. július 1-jétől a Mohu regisztrált partnereként is átvesz különböző lakossági és vállalati eredetű hulladékokat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.