BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A szabadkikötőben szolgál a MÁV-REC új mozdonya

A MÁV-REC egy dízelmozdonyt vásárolt, elsősorban úgynevezett utolsó mérföldes feladatokra és tolatásra. A használt mozdonyt teljesen felújították.

A MÁV-REC Railway Engineering Corporation Kft. saját beruházással ismét egy új, 742-es típusú vontatójárművet állít munkába. A dízel-tolatómozdony last mile kiszolgálási és tolatási feladatokat lát majd el.

A mozdony már az új tulajdonost szolgálja / Fotó: MÁV-REC

A járművet tavaly teljesen felújították, ennek keretében az alváza és a forgóvázai korrózióvédelmet és teljesen új fényezést kaptak. A mozdony erőátviteli rendszerét, beleértve a vezérlését és a segédüzemi berendezéseket is, szintén az újkori állapotával megegyező minőségűre javították fel. Ezáltal a cég közleménye szerint maximalizálható a kiszolgálás minősége és a rendelkezésre állási idő. Az új vontatójármű elsődleges szolgálati helye a Csepeli Szabadkikötő lesz. 

A cél a növekvő vonathosszak és vonattömegek kezelése,

mivel a társaság a hosszú távú terveit a Budapesti Logisztikai Zrt.-vel való együttműködésre és a vasút kiemelkedő szerepére építi. A száz százalékban magyar tulajdonú MÁV-REC 2001-es megalakítása óta számos olyan szolgáltatást indított, amelyek több szálon kapcsolódnak a vasúti és az általános logisztikához, illetve a hulladékgazdálkodáshoz.

Színes flottát erősít az új mozdony

Az évi több millió tonnás vasútüzemi szolgáltatása mögött stabil gépészet áll. Az iparvágányokat saját célja és megbízók számára üzemelteti. Jelenleg közel 70 fős a cég. A most érkezett mozdony egy 13 tolatómozdonyból álló flottát erősít. E mozdonyok a következő típusúak: M44 Bobó, M43 Dácia, 740 Kocúr, A31 Kis Legó, A26 és U423-as Mercedes-Benz Unimog közúti-vasúti kétéltű.

A társaság az ország öt pontján – a legkülönbözőbb árunemekkel – mintegy évi 40 ezer vasúti kocsis forgalmat bonyolít.

Egyedi feladatok sora érkezett

A kft. az elmúlt években a saját telephelyi hulladékbegyűjtése mellett az irodai szelektív hulladékgyűjtéstől a nagy szakértelmet igénylő egyedi bontási feladatokon át a speciális veszélyességű hulladékok kezelésében vállal szerepet.

Az elmúlt évek néhány egyedi feladata:

  • Mintegy 1,4 millió tonna építőanyag eljuttatása a külszíni bányákból az M7-es autópálya Balaton mellett vezető szakaszára néhány hónap alatt.
  • Hadiipari szállítások keretében szállított harckocsikat, lövegeket, kivont repülőgépet.
  • Kétszáz vasúti kocsi felújítása.
  • Speciális veszélyességű anyagok ipari hasznosításának szervezése.

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.