Forgalomba áll magyar-cseh együttműködésben gyártott új elektromos busz. A GANZ-SOR EBN8 típusú e-midibuszt Baján tesztelik február 15-től március 6-ig a legtöbb helyi busz útvonalon – derül ki a Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. pénteki közleményéből.
A többi bajai helyi járathoz hasonlóan az új elektromos buszok is díjmentesek. Az új, alacsony padlós elektromos buszok nyolc méter hosszúak és azokon 16 ülőhely található. A GTKB tavaly nyáron mutatta be a busz prototípusát és novemberben a típusengedélyt is megkapta.
A busznak egyelőre csak egyetlen prototípusa van. A jármű elektromos hajtását a GTKB fejlesztette, míg a cseh SOR gyártotta a kocsiszekrényt. A rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon zajlottak. A 120 kW teljesítményű aszinkron vontatómotort NMC típusú, 200 kWh-s akkumulátor hajtja, amely plug-in technológiával és pantográfos oszloptöltőről (OpCharge) egyaránt tölthető. Egy töltéssel a jármű hatótávolsága 270 kilométer, azt majd a GTKB bajai telephelyén történik majd a tesztüzem alatt. Pencz Rudolf, a GTKB ügyvezető igazgatója szerint a közepes méretkategóriában is jelentős igény mutatkozik a tisztán elektromos hajtású városi járművekre.
A bajai GANZ már 75 éve szolgálja a magyar gazdaságot vasúti járműkészülékek, biztosítóberendezések, áramszedők és más eszközök gyártásával,
a midibusz fejlesztésével pedig belépett az e-mobilitás piacára is.
Dr. Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a meglévő elektromos és gázüzemű zöldflotta üzemeltetése mellett folyamatosan tesztelnek új típusokat is. A mini- és midibuszok pedig azokon az útvonalakon hasznos, ahol az utazási igények nagyságrendje miatt a normál méretű autóbuszok üzemeltetése gazdaságtalan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.