BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Soha nem látott busz állt forgalomba Magyarországon – fotó

Az utasok szombattól próbálhatják ki az egyetlen példányban létező prototípust Baján. A magyar-cseh együttműködésben készült elektromos busz tesztje március 6-ig tart.

Forgalomba áll magyar-cseh együttműködésben gyártott új elektromos busz. A GANZ-SOR EBN8 típusú e-midibuszt Baján tesztelik február 15-től március 6-ig a legtöbb helyi busz útvonalon – derül ki a Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. pénteki közleményéből.

busz
Az új elektromos busz

A többi bajai helyi járathoz hasonlóan az új elektromos buszok is díjmentesek. Az új, alacsony padlós elektromos buszok nyolc méter hosszúak és azokon 16 ülőhely található. A GTKB tavaly nyáron mutatta be a busz prototípusát és novemberben a típusengedélyt is megkapta.

A busznak egyelőre csak egyetlen prototípusa van. A jármű elektromos hajtását a GTKB  fejlesztette, míg a cseh SOR gyártotta a kocsiszekrényt. A rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon zajlottak. A 120 kW teljesítményű aszinkron vontatómotort NMC típusú, 200 kWh-s akkumulátor hajtja, amely plug-in technológiával és pantográfos oszloptöltőről (OpCharge) egyaránt tölthető. Egy töltéssel a jármű hatótávolsága 270 kilométer, azt majd a GTKB bajai telephelyén történik majd a tesztüzem alatt. Pencz Rudolf, a GTKB ügyvezető igazgatója szerint a közepes méretkategóriában is jelentős igény mutatkozik a tisztán elektromos hajtású városi járművekre. 

A bajai GANZ már 75 éve szolgálja a magyar gazdaságot vasúti járműkészülékek, biztosítóberendezések, áramszedők és más eszközök gyártásával, 

a midibusz fejlesztésével pedig belépett az e-mobilitás piacára is.  

Dr. Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a meglévő elektromos és gázüzemű zöldflotta üzemeltetése mellett folyamatosan tesztelnek új típusokat is. A mini- és midibuszok pedig azokon az útvonalakon hasznos, ahol az utazási igények nagyságrendje miatt a normál méretű autóbuszok üzemeltetése gazdaságtalan.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.